משפט

בית המשפט קבע: החברה להזמנת מלונות עקצה אתכם

במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת הזמנת המלונות "אגודה", נקבע כי זו פעלה בניגוד לחוק הגנת הצרכן הישראלי, לאחר שצרכן נדרש להוסיף תשלום שלא צוין במעמד ההזמנה
מערכת ice |  1
מלונות (צילום unsplash, pexels)


בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת היועמ"ש לשעבר אביחי מנדבליט, שהוגשה בעודו בתפקיד במסגרת תובענה ייצוגית נגד חברת ''אגודה'' (Agoda Company pte. LTD), אשר מפעילה אתר אינטרנט להזמנת חדרי מלון בארץ ובחו"ל, לפיה חברת אגודה נדרשת לפרסם את מחיר השירות כשהוא כולל מע"מ, בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן. 


מגיש התובענה הייצוגית הזמין חופשה בבית מלון באמצעות אתר ''אגודה'', ולהפתעתו, כשהגיע לבית המלון נדרש להוסיף על הסכום גם מע"מ. בכך, הצגת המחירים עמדה בניגוד לחוק הגנת הצרכן הישראלי שקובע חובת הצגת מחיר כולל.
 


לפי עמדת היועמ"ש שהתקבלה בבית המשפט, חוק הגנת הצרכן הישראלי חל על אגודה, על אף שהיא חברה המאוגדת בחו"ל. זאת, כיוון שהאתר שלה פונה לצרכן בשפה העברית, השירותים הנמכרים מתומחרים בשקלים ואף נמכר בו שירות שניתן בבתי מלון בארץ. לכן, כל אלה מעידים על כך שמטרתו העיקרית של האתר היא לפנות לקהל הצרכנים הישראלי ולא לתיירים זרים.

בפסק הדין צוין כי חוק הגנת הצרכן נועד להגן על צרכן מפני עוסק שהוא בעל מעמד כלכלי עדיף ולצמצם את פערי הכוחות בין הצדדים. ביהמ''ש קבע כי טענותיה של החברה, כי יש להחיל עליה דין של המדינה בה היא מאוגדת, ללא תלות בהוראת החוק המקומית אותה הם עוקפים, עלולה לפתוח פתח רחב ומסוכן ולעודד התאגדויות של עוסקים במדינות זרות על מנת להתחמק מהאסדרה הצרכנית המקומית, דבר שיסיר את ההגנות מהצרכן הישראלי במרחב הוירטואלי. 
 


בהודעה לתקשורת בנושא, הוזכר כי לאחרונה, וכחלק ממדיניות להגן על האינטרסים של צרכנים בישראל, גם היועמ"שית הנוכחית, גלי בהרב מיארה, הגישה עמדות דומות במסגרתה נטען כי יש להחיל את הדין הצרכני הישראלי על חברות המאוגדות בחו"ל אך פועלות מול לקוחות ישראלים בשוק הישראלי, גם בעניינן של חברות נוספות הפועלות בתחום הנופש והצרכנות דוגמת חברת Booking ואף בעניינה של חברת אמזון. 
 

ועדה חוקה מלונות | ארכיון

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא מדויק. בית המשפט פשוט אישר את הייצוגית (ל"ת)
    דפנה 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור