משפט
פיצויים לאלפי לקוחות? זו תביעת הענק שהוגשה לזאפה
קבוצת זאפה תאלץ להתמודד מול תביעה ייצוגית נגדה שקיבלה את אישור השופטת שושנה אלמגור. התביעה מתייחסת להופעות שבוטלו בתחילת הקורונה, האם גם אתם תקבלו פיצוי?
שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, שושנה אלמגור, אישרה תביעה ייצוגית נגד תאגיד ההופעות הגדול והמוביל בישראל, קבוצת זאפה, בשל אי השבת כספים ללקוחותיה בגין הופעות שבוטלו ונדחו מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ 2020 ועד היום.
את התביעה כנגד זאפה והבקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית הגישו עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי ממשרד עציוני, פסי ושות', בשמה של נועה גואטה, שהחזיקה במספר כרטיסים למספר הופעות של זאפה, התביעה הוגשה לאחר הסגר הראשון והשני של משבר הקורונה, כאשר הבינה כי אין בכוונת קבוצת זאפה להשיב לה כסף בגין הכרטיסים שרכשה להופעות שבוטלו או נדחו.
השופטת אלמגור קבעה בהחלטתה לאשר את התביעה הייצוגית כי קבוצת זאפה תשלם שכר טרחה גבוה של 150 אלף שקלים בתוספת מע"מ ובנוסף תפרסם על חשבונה מספר מודעות במספר עיתונים וזאת בכדי להביא לידיעת הציבור את דבר אישור התביעה הייצוגית. השופטת אלמגור מתחה בהחלטתה ביקורת נוקבת על זאפה וכתבה כי "המבקשת הראתה, שיש יסוד להניח כי זאפה לא נהגה בתום לב בקיום החוזה, כשלא מילאה אחר החיובים המוטלים עליה בחוזה ואחר חובת ההשבה ואף לא השיבה לפניותיה הרבות של המבקשת". עוד הוסיפה השופטת "לכאורה זאפה הפרה את חובת ההשבה מכוח חוקי החוזים, קיימת אפשרות סבירה כי התובענה תוכרע לטובת הקבוצה וכי זאפה התעשרה עקב פעולה שלא כדין".
בנוסף קבעה השופטת שזאפה העלתה בתגובתה טענות עובדתיות שונות באופן סתמי ומבלי לתמוך אותן בראיות כלשהן, כמו למשל טענתה כאילו רוב רוכשי הכרטיסים לכאורה מעדיפים לחכות למופע חליפי שיתקיים בעתיד ולא מעוניינים בהשבת כספם ששולם, או למשל טענות כאילו נשאה לכאורה בהוצאות רבות בגין אותן הופעות שלא התקיימו ושילמה מקדמות לאמנים. בית המשפט קבע כי בהעדר נתונים קיים ספק רב אם יש ממש בטענות הזאפה כי ספגה נזקים כלכליים וכי היא והגורמים התלויים בה יתמוטטו אם תחויב בהשבת הכסף.
במסגרת ההליך המשפטי, שהתנהל קרוב לשנתיים, התנהלו הצדדים גם בגישור שלא צלח. השופטת אלמגור ציינה בהחלטה כי "בסיכומים מטעם זאפה נשזרו אמירות עובדתיות רבות מאוד שראיות להן לא הובאו, וזאת יש לגנות. הגשת סיכומים באופן הזה אינה ראויה".
עוד ב-
באי כוח התובעת, עו"ד יובל עציוני ועו"ד אלדד פסי אמרו כי "מדובר בהחלטה חשובה שמגינה על לקוחות זאפה מפני תאגיד הופעות חסר תום לב ומניפולטיבי שדרס ברגל גסה את הזכויות של לקוחותיו לאורך כל משבר הקורונה. זאפה נמנעה בצורה מכוונת מלהחזיר כספים לרבבות לקוחותיה בגין מאות ההופעות שבוטלו ונדחו בזמן הקורונה. המענה שלה ללקוחותיה לא פעל והפתרון שהיא הציעה לא נתן מענה, פגע בלקוחות ועשק את כספם".
עוד הוסיפו כי "בהחלטתו, הביע בית המשפט את מורת רוחו מכך שעברו כמעט שנתיים מאז המועד בו היו אמורים המופעים להתקיים ועדיין לא הושבו לחלק הארי של הקבוצה הכספים ששילמו תמורת הכרטיסים. מצב זה אינו סביר, אינו מידתי ואינו מתקבל על הדעת".
עוד הוסיפו כי "בהחלטתו, הביע בית המשפט את מורת רוחו מכך שעברו כמעט שנתיים מאז המועד בו היו אמורים המופעים להתקיים ועדיין לא הושבו לחלק הארי של הקבוצה הכספים ששילמו תמורת הכרטיסים. מצב זה אינו סביר, אינו מידתי ואינו מתקבל על הדעת".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.טוב לדעת.... (ל"ת)יעל 04/2022/03הגב לתגובה זו0 0סגור