משפט

אילון מאסק ניצל מתביעת ענק? זו הקביעה המפתיעה

אילון מאסק נתבע יחד עם טסלה בתיקים שונים שטוענים לאחריותה של החברה חמותם של משתמשי מערכת הנהגיה האוטונומית שלהם. האם פסק דין תקדימי יוציא את מאסק מהסיפור?
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום flickr, vecteezy)
תפנית מעניינת בהליך המשפטי שמתנהל נגד מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה: אילון מאסק לא יצטרך להעיד בתיק הראשון שמאשים את הטייס האוטומטי של טסלה בתאונה קטלנית, כך קבע השופט שמטפל בתיק בפלורידה, כך על פי דיווח של בלומברג.
פסק הדין מגן על מנכ"ל טסלה מחקירה על ידי עורכי דין של משפחתו של הנהג המנוח הוא ניצחון משמעותי עבור יצרנית המכוניות החשמליות. ללא הצהרת היזם המיליארדר, יהיה קשה יותר למשפחה לטעון שבטסלה התקבלו החלטות חסרות אחריות בהנהגתו של מאסק לגבי שיווק מערכת הנהיגה האוטונומית לנהג שלה על חשבון הבטיחות.
הערכת השווי של החברה בכמעט טריליון דולר בסוף השנה שעברה, בנויה בחלקה על האמון הרב של מאסק בנהיגה אוטונומית כפונקציה בסיסית בשימוש ברכבים בעתיד. בשביל לפטור את מאסק מחקירה בתיק, עורכי הדין שמייצגים את החברה בו הוכיחו שלמאסק "אין ידע אישי ייחודי על הנושאים בתיק", כך לפי קביעתה של שופטת בית המשפט המחוזי בפלורידה, ג'ניס קייזר, בפסק הדין.
התביעה נובעת ממותו ב-2019 של ג'רמי באנר, בן 50, שמת כאשר הטסלה דגם 3 שלו התנגש בחלק התחתון של משאית סמי טריילר שחצתה כביש מהיר בפלורידה. התיק אמור לעבור למשפט ב-20 בספטמבר במחוז פאלם ביץ'.
משפחת באנר טוענת שטסלה לא עדכנה תיקון את מערכת הנהיגה האוטונומית כך שהוא יכבה בנסיבות מסוכנות למרות תאונה דומה במעבר תנועה ב-2016 שהרג אדם אחר בפלורידה שהשתמש בטכנולוגיה.
לפי דיווח בלומברג עורכי הדין של טסלה טענו שהחברה הייתה פתוחה וכנה לגבי מגבלות הטייס האוטומטי, כולל הקושי לזהות תנועה חוצה מול מכוניותיה. החברה מזהירה את הנהגים במסכי המכוניות ובמדריך למשתמש שלה כי הנהגים חייבים להיות ערניים ומוכנים להשתלט על כלי הרכב בכל עת, על פי עורכי דינה.
ליטל טען בשימוע ב-10 במרץ שההצהרה של מאסק היא מרכזית במחלוקת מכיוון שרק הוא יכול לענות על השאלה מדוע טסלה "תאפשר להשתמש בטכנולוגיה המסוכנת הזו בכביש שבו המכונית יודעת שהיא עומדת להיכשל".
קייסר דחה בעבר את בקשתה של ליטל לחקור את מאסק בשלב מוקדם של איסוף הראיות של התיק. מאז, לעורכי הדין של באנר הייתה הזדמנות לקבל הצהרות מכמעט חצי תריסר מהנדסי טסלה ברמה גבוהה, כולל כריסטופר "סי ג'יי" מור, המנהל לשעבר של הטייס האוטומטי, שמאז הלך לעבוד בחברת אפל בע"מ בעצמה. פרויקט נהיגה.
אבל ליטל אמרה לקייזר בשימוע שאף אחד ממהנדסי טסלה לא יכול לענות מדוע החברה התעלמה מאזהרות של רגולטורים ממשלתיים ואחרים להפסיק לשווק את הטייס האוטומטי כטכנולוגיה "עם יכולת נהיגה עצמית מלאה כשהיא לא הייתה כזו".
למאסק יש "ידע אישי ייחודי על זה", אמר ליטל. "בגלל זה אנחנו צריכים להדיח אותו. אף אחד אחר לא יכול לענות על השאלה הזו". למרות שמאסק אמר בהצהרה שחסר לו ידע כזה, טסלה לא הסביר מדוע, לפיו.
עורך הדין של טסלה, וינסנט גאלווין, טען מנגד כי הדרישות לחקור את מאסק הן רק הטרדה. המהנדסים ענו על שאלות רלוונטיות, "לכן העובדה שהתובע לא אוהב את התשובות אינה בסיס לכך שמר ליטל ייקח את התצהיר של מר מאסק", אמר גאלווין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה חשובה
    ישראלי 03/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הכותרות עם שגיאות הקלדה לעד לאינטליגנציה אין מי שעובר על הטעויות לפני הפרסום מקווה שיתוקן
    סגור