משפט

כללית הסתבכה בענק ותשלם מיליונים? זו התביעה שהוגשה נגדה

לאורך שנים התלוננה אישה בת 43 על כאבים ודימומים, מבלי שתישלח לבדיקה מתאימה לדבריה. לבסוף, באיחור לכאורה, התגלה כי היא סובלת מסרטן מפושט ועל כן היא תובעת 2.5 מיליון שקל מקופת החולים
מערכת ice |  17
שרותי בריאות כללית (צילום freepik ויקיפדיה)
במשך שמונה שנים התלוננה אישה, כבת 43 כיום, בפני גינקולוגים של קופת החולים 'כללית' על דימומים וכאבים, אך לכאורה היא לא הופנתה לבדיקות המתאימות, כדי לוודא את קבלת תוצאותיהן – כך לפחות נטען בתביעה לרשלנות רפואית שהגישה לאחרונה האישה, באמצעות עו"ד מורן אברהמי יום טוב. 
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, כתוצאה מהכשל המתמשך לכאורה באבחון מצבה של האישה, נודע באיחור רב כי היא סובלת מסרטן מפושט בצוואר הרחם, איחור שהרע בצורה משמעותית את מצבה הבריאותי וקיצר את תוחלת חייה. בתביעה נטען, כי בשנת 2013 הגיעה האישה לבדיקה אצל גינקולוג במרפאת 'כללית', ובין היתר, בוצע לדבריה משטח PAP המיועד לגלות סימנים מקדימים לסרטן הרחם והשחלות. אך בדיקה זו, כך הסתבר, לא סיפקה כל תוצאה, בגלל תנאים לא מתאימים שבהם בוצעה, ובתיקה ניתנה הוראה לבצע בדיקה חוזרת, שאיש לא טרח ליידע בה את האישה.
 
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, בחלוף שבעה חודשים, הגיעה האישה בשנית למרפאה, הפעם לגינקולוג אחר, כשהיא מתלוננת על דימומים בעת קיום יחסי מין. הפעם, כך נטען, נלקח ממנה משטח PAP נוסף, והיא הופנתה לבדיקת קולפוסקופיה (בדיקה מקיפה של חלל צוואר הרחם ודופנות הנרתיק).  לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, הרופאים לא מסרו לאישה את חשיבות הבדיקה, לא עמדו על ביצועה, ולא ביררו את תוצאותיה.
על פי התביעה, במשך שנים ביקרה האישה הן אצל רופא המשפחה והן אצל גינקולוגים, כאשר בשום שלב, איש מהם לא טרח להתייחס להפניה לבדיקת קולפוסקופיה או להפנות לביצוע  בדיקת-PAP נוספת, וזאת, גם לאחר שהאישה החלה להתלונן על כאבים בגב תחתון, הקאות, חום, כאבי גרון, כאבים בבטן התחתונה ותופעות גופניות נוספות. לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, הטיפול שניתן לאישה היה סימפטומטי בלבד, היא אובחנה כסובלת מתהליך דלקתי באגן, ולאחר מכן מדלקת בדרכי השתן. 
רק ב-2018, בחלוף כחמש שנים מאז החלה האישה להתלונן על דימומים וכאבים, הועלה החשד לסרטן צוואר הרחם. זאת, כך נטען, כאשר האישה הגיעה למרפאת 'כללית', כדי להוציא  את ההתקן התוך רחמי, שהותקן אצלה 10 שנים קודם לכן. עוד נטען, כי ביופסיה שנלקחה בהזדמנות זו איששה את האבחנה הטרגית. בשל האיחור הניכר באבחון וגילוי הסרטן בשלב כה מתקדם, כבר לא ניתן היה להסירו בניתוח. האישה נאלצה לעבור הקרנות רבות וטיפולים כימותרפיים, וסבלה מנזקי קרינה קשים. כמו כן, העלו הרופאים חשד גבוה לנזק במערכת העיכול, אך לאור מצבה הקשה, לא ניתן היה לטפל בנזק זה בצורה כירורגית. 
המומחה העריך את נכותה של האישה בשיעור של 95 אחוז לצמיתות, וקבע כי קיים סיכון משמעותי של 68 אחוז להישנות הגידול ואף לתמותה . עו"ד אברהמי יום טוב טוענת בתביעה, כי בשל מצבה הגופני הקשה, סובלת האישה גם מנזקים נפשיים המתבטאים בדיכאון ובחרדה, והיא איבדה כל שמחת חיים. בתביעה לנזקי גוף עקב רשלנות רפואית שהוגשה נגד קופ"ח 'כללית', מתבקש בית המשפט לפסוק לאישה פיצויים מעל 2.5 מיליון שקל התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    עזבתי את הכללית לפני עשרות שנים. (ל"ת)
    Raffi 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    תביעה נגד קופת חולים כללית
    שרה בא-רון 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קופת חולים כללית היא קופה מתחת לכל ביקורת, הבנתי זאת עוד בשנות העשרים שלי ולכן עברתי לקופת חולים מכבי, קופה אחראית, איכפתית ודואגת לכלל לקוחותיה ברמה גבוהה מאד, לצערי הרב גם אחותי נפטרה עקב רשלנות רפואית של קופת חולים כללית, לאחותי היה ביטוח מושלם ומעולם לא קיבלה יחס מועדף, אלא להיפך, כמה היא סבלה מכאבים ובמקום לברר מהו שורש הבעיה נתנו לה כדורים נגד כאבים ומצבה הלך הידרדר, יום לפני מותה לקחנו אותה לבית חולים מאיר וגם שם התייחסו אליה בצורה מחפירה ומזלזלת ושלחו אותה הביתה בוכה וסובלת מכאבים קשים, בדרך הביתה היא איבדה את ההכרה, ונפטרה על שולחן הניתוחים בבית חולים לניאדו, התברר שהיה לה נמק במעי הגס , כמו כן היה לה כבד שומני, מאז מותה עברה שנה, עד היום כולם בוכים על לכתה ביסורים קשים שהיו יכולים להימנע אם היו נותנים.לה טיפול מתאים, יהי זכרה ברוך.
    סגור
  • 13.
    כללית רשלן גם היום החיסונים אלה שמבצעים על האזרחים הםבנ
    מ 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד הבריאות הם רשלנים הרבה אנשים מצאו את עצמם עם האלה איך ומתי קרה בדיוק כמו עכשיו שמחסנים אזרחים בניגוד לרצון שלהם למשרד הבריאות לא לוקח אחריות העיקר להזריק חיסון לא תקין
    סגור
  • 12.
    די לבינוניות
    א 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה סיוט. מזכיר לי את הטיפול הנוראי שקבלה אמא של חברתי שכאשר חזר לה הסרטן, טיפלו כל פעם בסימפטום ולא הבינו שהסרטן חזר!!!
    סגור
  • 11.
    האשה לא טרחה להבדק וזורקת אחריות על הקופה?
    קופ"ח זה לא גננת 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    חבל שבתי המשפט משתפים פעולה עם אנשים רשלנים, חסרי אחריות
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    כללית זה אסון !.
    שמעיה 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני כחולה יודע שהקוםה הזאת לא מעניקה שרותי בריאות אלא התעללות נפשית .
    סגור
  • 9.
    רשלנות
    ברברה 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמה שתבקש זה לא יחזיר לה את הבריאות ! קופות החולים צריכות לשלם ללא משפט,צריכות לשלם בצידי ! הרבה בריאות !
    סגור
  • 8.
    רפואה שלמה ושמחת חיים
    אוזי 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כואב הלב
    סגור
  • 7.
    כללית
    מודאגת 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אנח נפגעתי משרות פוגעני התעלמות מתלונות וצעקות.כאשר התלוננתי התנפלו עלי
    סגור
  • 6.
    עקב אכילס של קופח כללית
    מיכל 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1. נתק בינה לבין המטופל. 2. יכלה לקבל מיליון תביעות כאלו. אצלה כולם ברייאים.אין לה יכולת להבחין בין תחילת הדרדרות אונקולוגית לבריאות. תמיד מגיעה לאיבחון מאוחר. לא לכללית עברו קופה.
    סגור
  • שטויות.
    צפונית 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נשמע שרק הרופאים אשמים. אישה שדואגת לבריאותה מבקשת תוצאות. מבקשת מהרופא לבדוק את התוצאות... מסכירה לו אם צריך. דורשת כל שנה בדיקת פאפ.. מבקשת הפניה לרופא מומחה.. לא מוותרת כל כך הרבה שנים. נשמע שנקטה בפוליטיקה של בת יענה. עצוב. מקוה שהחלימה ולא תדע עוד סבל. עצוב. לא רק הרופאים אדמים פוליטיקה של בת יענה
    סגור
  • 5.
    לפח... (ל"ת)
    בנצי 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מעניין
    אני 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דווקא דבר ראשון שהגניקילוג בודק זה צוור הרחם אם יש סרטן אם יש וירוס מעניין לא מאמינה שלא בדקו אותה
    סגור
  • 3.
    אני גם חבר בכללית והשירות שם נוראי (ל"ת)
    איציק 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • אז תעבור לכל הרוחות
    משה 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ותפסיק לילל
    סגור
  • 2.
    קופח כללית ורשלנותה
    אורה 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הייתכן ??? דבר כזה בימינו....לא שלחו אותה לבדיקות גניקולוגיות ..במשך.השנים ??? מעניין באיזה מקום היא גרה..אם בפריפריה להעניש בכל חומרת הדין...את הרופאים !!!! לא יתכן ששם לא יקבלו טיפול נכון והולם כמו במרכז !!! מעסיקים שם רופאים סוג ב'...ולא מאשרים בדיקות??
    סגור
  • 1.
    כללית
    בוס 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסכנה,זבלים
    סגור