משפט
רמי לוי, ויקטורי והראל ויזל ישלמו ביוקר? תביעה ייצוגית בדרך
בתביעה ייצוגית על סך כ-2.5 מיליון שקלים נטען כי דלתא, רנואר, פוקס, גולף, המשביר לצרכן, אופטיקנה, רמי לוי שיווק השקמה, סופר-פארם ורשתות המזון הגדולות כמו שופרסל, ויקטורי וקרפור, מפרות את החוק לכאורה בנוגע למימוש שוברים בחנויות המקוונות

בדרך לתביעה שתעשה סדר למיליוני ישראלים? פרקטיקות מפוקפקות בנושא שוברי הזיכוי והמתנה נחשפות בתביעה ייצוגית מקיפה נגד שורה ארוכה של רשתות קמעונאיות מובילות במשק, כך על פי פרסום ב-YNET. התביעה, שהוגשה על ידי עורך הדין אסף כהן בשם אחותו אושר כהן, מעמידה במרכזה סוגיה צרכנית מהותית הנוגעת להגבלות בלתי חוקיות על מימוש שוברים, כשהבולטת שבהן היא מניעת השימוש בהם בחנויות המקוונות של הרשתות.
בתביעה, המוערכת בכ-2.5 מיליון שקלים, נטען כי שורה של רשתות מובילות במשק - ביניהן דלתא, רנואר, פוקס, גולף, המשביר לצרכן, אופטיקנה, רמי לוי שיווק השקמה, סופר-פארם ורשתות המזון הגדולות כמו שופרסל, ויקטורי וקרפור מפרות את החוק במספר היבטים: הן אינן מאפשרות מימוש שוברי זיכוי באתרי האינטרנט שלהן, חלקן מונעות המרה לשוברי מתנה, ואף אינן מקפידות על ציון תוקף הזיכוי או המגבלות החוקיות על השימוש בו.
רק לאחרונה כזכור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן, תיקון לגבי משלוח חשבונית ושובר זיכוי לצרכן בדרך מקוונת, של חברי הכנסת ינון אזולאי וולדימיר בליאק. 40 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
עוד ב-
מוצע לקבוע כי עוסק שהוא קמעונאי גדול יחויב להציע לצרכן, בעסקה שנערכה בבית העסק, לבחור לקבל חשבונית ושובר זיכוי באופן דיגיטלי, במקום בהעתק פיזי, ולעניין עסקת מכר מרחוק – יחויב לשלוח גם העתק פיזי וגם קובץ דיגיטלי. עוד מוצע לקבוע כי קמעונאי גדול ישמור העתק חשבונית או זיכוי ל-7 שנים מיום מסירתם לצרכן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה