משפט
ענקית הרכב HERTZ מערערת: הנושים יאבדו חלק גדול מהכסף?
בית המשפט האמריקאי בפילדלפיה כבר הכריע לטובת הנושים של החברה, וקבע כי על הרץ לשלם את הריבית המגיעה להם מעבר ל-320 מיליון דולר, זכר לסכסוך כספי מורכב שנותר עוד מתקופת פשיטת הרגל בזמן מגפת הקורונה, אך כעת היא מתכוונת לערער ולמשוך את המשפט עוד חודשים קדימה
מאבק משפטי סוער מתחולל בין חברת השכרת הרכב הבינלאומית HERTZ לבעלי האגרות שלה, בעקבות סכסוך כספי מורכב שנותר עוד מתקופת פשיטת הרגל בזמן מגפת הקורונה. על פי דיווח ב-YAHOO, החברה נדרשת לשלם כ-320 מיליון דולר בריבית שנותרה חייבת, אך מנסה להימנע מתשלום זה תוך שהיא מעלה טענות משפטיות מורכבות.
בית המשפט האמריקאי בפילדלפיה כבר הכריע לטובת בעלי האגרות, וקבע כי על הרץ לשלם את הריבית המגיעה להם. על אף זאת, החברה מתכננת לערער על ההחלטה, צעד אשר עלול להימשך עד שישה חודשים ואף יותר, תוך שהיא מסכנת את זכויות בעלי האגרות בהמתנה לתוצאות ההליכים המשפטיים.
הסיפור המרתק הזה מתחיל עוד בתקופת הקורונה, כאשר הרץ הצליחה להפתיע את כל השוק בכך שהצליחה לגייס מספיק כסף במהלך פשיטת הרגל כדי לפרוע את כל החובות ואפילו להעביר יותר ממיליארד דולר לבעלי המניות. מדובר במהלך יוצא דופן בעולם פשיטות הרגל, שם בדרך כלל הנושים מקבלים רק חלק קטן מהכסף המגיע להם.
עורך הדין מרק סטנסיל, המייצג את נאמני בעלי האגרות, טוען כי העיכוב בתשלום הוא בלתי הוגן ומסוכן עבור הנושים. לעומתו, דוברת הרץ טענה כי החברה מגובה היטב כלכלית, ואף הצליחה לגייס 500 מיליון דולר מהשקעים איכותיים במיוחד. עם זאת, דוחות כספיים מראים כי החברה לא עמדה בציפיות והוכנסה לדירוג אשראי נמוך יותר.
עוד ב-
בשלב זה, השופטת מרי וולרת' ביקשה משני הצדדים להגיש טיעונים כיצד יש לחשב את הריבית המדויקת ואם יש לחייב את הרץ להפקיד ערבות בגובה החוב. המאבק המשפטי הזה אינו רק עניין של כסף, אלא גם סיפור של עמידה על העיקרון, של מאבק בין חברה ענקית לבין נושים שמבקשים לקבל את המגיע להם. התוצאה הסופית עוד לא ברורה, אך ברור כי המאבק המשפטי הזה ימשיך להסעיר את עולם העסקים בארצות הברית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה