משפט

מעליות 'שינדלר' תובעת: העובד גנב בנזק של 1.3 מיליון שקלים

היעלמותו של ציוד יקר ערך ואישור חשבוניות עבודה לקבלן משנה על פעולות שלא נעשו, חשפו חשד למעשי גניבה מצידו של עובד בחברת 'שינדלר', שכעת עובד עם אותו הקבלן

ארצי חלפון |  1
מעלית (צילום PIXABAY)
עובד של חברת המעליות 'שינדלר' השוויצרית בשלוחה הישראלית שלה, אשר הועסק כראש צוות יועצים בחברה, פוטר לאחר שנתגלתה "התנהלות חמורה מצידו הנושאת אופי פלילי", כדברי נציגי החברה. העובד שהתקבל לחברה לפני 8 שנים כמרכיב במחלקת ההרכבה, המחלקה האחראית על התקנת מעליות חדשות במבנים, ולפני שלוש שנים קודם לתפקיד במסגרתו היה אחראי אזור המרכז על התנהלות מול ספקים וקבלני משנה שונים, לרבות אישור ביצוע ותשלום של עבודות גמר.
החשדות החלו כאשר בחברה גילו כי העובד נהג להחליף מאווררי מעליות מקוריים המגיעים על המעליות מחו"ל במאווררים מתוצאת ישראלית, וזאת בניגוד להנחיה, ועל אף שהובהר לו כי אין לעשות כן, בשיחה שקיימה איתו סמנכ"לית החברה.
העובד תירץ את התנהלותו כאמור בדרישה מצד יועצי המעליות, ולדבריו אותם יועצים סירבו לאשר את התקנת המאווררים המקוריים. "העובד איננו ראש הצוות היחיד שנדרש להתנהל אל מול אותם יועצים, ומשום מה רק באינטראקציה מולו – עלתה לכאורה דרישה שכזו", אומרים בחברה.
לצד התקנת מאווררים מקומיים (בניגוד להנחיות החברה), פירק הנתבע את המאווררים המקוריים, ולטענתו החזירם למחסן החברה. אולם, בבדיקה שערכה החברה במחסנים התברר כי המאווררים המקוריים מעולם לא הוחזרו, ועד היום לא ידוע לאן נעלמו כ -100 מאווררים בשווי של עשרות אלפי שקלים.
העובד נשאל שוב ושוב היכן נמצאים המאווררים המקוריים, אך בכל פעם הוא התחמק ממתן תשובה קונקרטית ואך טען כי הם הוחזרו למחסנים של החברה. הוא גם המשיך להתעלם מהנחיית העבודה המפורשת, המפורשת, והוסיף להחליף עוד עשרות מאווררים מקוריים במאווררים מקומיים. לאור התנהלותו של העובד אשר העלתה חשד לגניבה מן החברה, הוא פוטר.
בכתב התביעה מציינת החברה "לאחר פיטוריו של הנתבע התברר כי העובד ביצע מעשי מרמה נוספים". בעת שמותקנת מעלית חדשה במבנה נדרש לבצע שורה של עבודות גמר כגון הסרת צבע וחלודה וכיוב' עבודות ניקיון בהתאם לצורך. עבודות אלה הן קצרות ומתבצעות על ידי קבלן המשנה פעם אחת בלבד במעלית חדשה.
לאחר סיום עבודתו של העובד, התברר לחברה כי יחד עם קבלן משנה (איתו העובד עבר לעבוד), הוא אישר חשבוניות בגין עבודות שלא בוצעו, אישר חשבוניות בגין עבודות כפולות שלא היה ניתן או נדרש לבצע ושלא בהתאם למחירון שאושר על ידי החברה.
סך החשבוניות הפסולות לכאורה עומד עפ"י חישובי החברה על נזק בסך של כ-1.3 ששולמו לקבלן שעומת עם הממצאים, והוא מצידו זיכה את 'שינדלר' בסכום של כ-430 אלף שקלים. "מעשה הזיכוי כשלעצמו מצידו של הקבלן מהווה הודאתו בדבר נטילת כספים מן החברה שלא כדין, וזאת בחסותו של העובד שפוטר שדאג "מבפנים" לאישור התשלומים", אומרים ב'שינדלר' שתובעים כעת את העובד ואת הקבלן על החשדות כלפיהם.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דמעות תנין
    אהרון לדיזנסקי 11/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמנצל את עובדיו ומשלם שכר עלוב. שלא התפלא מהתוצאות
    סגור