bdi spot

עושים היסטוריה: לראשונה יותקנו מעליות משא מטפסות מדגם מתקדם בישראל

בהיקף של כ-90 מיליון ש"ח, פרויקט מעליות ראשון מסוגו נבנה בארץ – פרויקט BEYOND מתחם ייחודי וחדשני למגורים ולעסקים שישנה את חוקי המשחק
ליאור אויגונר | 
ליאור אויגונר (סמנכ"ל פרויקטים גדולים) (צילום יובל חן, תמונת הדמיה של הפרויקט- סטודיו 84)
קבוצת שינדלר ישראל אשר זכתה לפני כשנה במכרז להתקנת מעליות ודרגנועים במגדל הגבוה בישראל – פרויקט 'ביונד' של קבוצת תדהר ויוניון, החלה לאחרונה בבנייה והטמעה של המעליות והדרגנועים באחד הפרויקטים הגדולים והמשמעותיים של חברת שינדלר בכל רחבי אירופה.
פרויקט BEYOND מהווה מתחם ראשון מסוגו בישראל וממוקם בגבעתיים. הפרויקט נפרס על שטח של 300,000 מ"ר, עיר שלמה המתנהלת במקום אחד. במתחם יתנשאו 2 מגדלים – אחד למגורים להשכרה ובו כ-500 יחידות Micro living  להשכרה – קונספט ייחודי וראשוני בישראל, בגובה 64 קומות והשני מגדל משרדים הכולל כ- 130,000 מ"ר של משרדים להשכרה, בגובה 78 קומות.
היקף העסקה, כפי שפורסם, נאמד בכ- 90 מיליון ₪ והמעליות והדרגנועים החסכוניים באנרגיה יותקנו בבניינים ובחניונים של הפרויקט הנבנה בגובה של יותר מ- 300 מ' והוא עתיד להיפתח במחצית הראשונה של 2026.
הדמיה של פרויקט BEYOND (נעשה ב"סטודיו 84")

פרויקט חדשני מסוגו בישראל – מערכת מעליות חדשניות
לראשונה בארץ, שינדלר ישראל החלה בהרכבת שתי מעליות מטפסות בפרויקט. מדובר במעלית מטפסת המספקת תעבורה אנכית של נוסעים וציוד עוד בשלבים המוקדמים של בניית המגדל.
המערכת מורכבת מ- 5 תתי מערכות המאפשרים את טיפוס המעלית בתוך הפיר תוך כדי התקדמות הבנייה כפי שמתואר בתרשים.
מדובר בשתי מעליות משא כבדות מדגם שינדלר 7000 הפועלות במהירות של 4 מטר לשניה. המעליות מותקנות ב- 2 פירים נפרדים: האחת (מעלית 29) בעלת כושר הובלה של משאות במשקל של 2 טון והשנייה (מעלית 30) ל- 3 טון.
לצורך הרכבת 2 המעליות בתצורתן הנוכחית הותקן בתוך הפירים ציוד במשקל של מעל 100 טון! במלאכת ההתקנה נטלו חלק מיטב עובדי החברה אשר נדרשו כדי לעמוד במשימה המורכבת.
בשלב ההתקנה הראשוני, המעליות משרתות 22 קומות וככל שתתקדם הבנייה כך יטפסו המעליות ב- 4/5 שלבים עד להשלמת המבנה המתוכנן ל- 78 קומות במצב הסופי. תהליך שיימשך ככל הנראה כשנה וחצי עד שנתיים – על פי הערכות.
נכון להיום שתי המעליות עברו בהצלחה בדיקות בקרת איכות פנימיות ומכון תקנים והן בשלבי מסירה ללקוח.
בנוסף צפויה חברת שינלדר להמשיך ולהתקין במגדל  57 מעליות יעילות וחסכניות באנרגיה ו- 6 דרגנועים.
לפרויקט הוקצו כוח אדם ייעודי מטעם קבוצת שינדלר, המלווה  את עבודות הרכבת המעליות מהשלבים המוקדמים של הפרויקט מסביב לשעון.

(בשיתוף CofaceBdi)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה