משפט

הפחתת ריביות וסגירת תיק: החלטה דרמטית בהוצאה לפועל

רשמת ההוצאה לפועל הורתה על הפחתת הריביות בסך כ- 40 אלף שקל ועל סגירת תיק האיחוד והתיקים הפרטניים שהתנהלו נגד חייבת בהוצאה לפועל. החייבת תמשיך לשלם למשך 12 חודשים סכום של 350 שקל, דהיינו החל מחודש אוגוסט 2024 עד חודש יולי 2025
מערכת ice | 
לשכת ההוצאה לפועל (צילום ice)
​רשמת ההוצאה לפועל מלשכת עפולה, מייסון הווארי, הורתה על הפחתת הריביות בסך כ- 40 אלף שקל ועל סגירת תיק האיחוד והתיקים הפרטניים שהתנהלו נגד חייבת בהוצאה לפועל. הרשמת מייסון הווארי קבעה, כי לאחר עיון בבקשה ובטענות החייבת, מדובר בתיקים ישנים מאוד, שבהם שולמה הקרן במלואה ואף מעבר לקרן, למעט בתיק אחד בו שולמה 97% מקרן החוב, מגיעים לכלל טעמים מיוחדים אשר מצדיקים הפחתת הריבית.
גם נסיבותיה האישיות של החייבת היוו טעם להפחתת הריביות. החייבת ילידת 1992 נשואה ואימא ל- 4 ילדים (שניים מהם סובלים מנכויות), עובדת כשכירה ומשתכרת כ- 2,000 שקל בחודש. גם בעלה של החייבת נמצא באיחוד תיקים ומשלם צו תשלומים, הוא משתכר כ- 11,000 שקל בחודש. המשפחה גרה בשכירות ומשלמת 4,052 שקל דמי שכירות חודשית. בגין שני הילדים שסובלים מנכות מתקבלת קצת מל"ל בשיעור של כ- 5,000 שקל.
 
הרשמת הבהירה בהחלטתה, כי הסמכות להפחתת ריביות מטעמים מיוחדים רחבה במיוחד, ומקנה סמכות לרשמי ההוצאה לפועל לנקוט בהפחתה אף מיוזמתם, בהתאם לשיקול דעתם השיפוטי. זאת ועוד, ביום 1.01.25 עתיד להיכנס לתוקפו חוק ריבית והצמדה אשר מסמיך את הרשם להפחית ריביות הפיגורים ללא הצורך בתיבת "הטעמים המיוחדים".
לאור כל האמור, הרשמת הורתה על סגירת התיקים וקבעה, כי החייבת תמשיך לשלם למשך 12 חודשים סכום של 350 שקל, דהיינו החל מחודש אוגוסט 2024 עד חודש יולי 2025 (כולל), ולאחר מכן ייסגר התיק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה