משפט

ענקית התרופות תשלם 2.2 מיליארד דולר ל-80 אלף איש בשל תרופה מסרטנת

חברת התרופות GSK מסדירה כ-80,000 תביעות בהסדר בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר , בנוגע לתרופה לטיפול בצרבת. התובעים טוענים כי שימוש בתרופה גרם להם לחלות בסרטן. GSK: אין כל הוכחה מדעית לקשר בין השימוש בתרופה לבין סיכון מוגבר לסרטן
שרון בירקמן | 
בית מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
חברת התרופות GSK תשלם עד 2.2 מיליארד דולר כדי להסדיר כ-80,000 תביעות בנוגע לתרופת הצרבת זנטאק (רניטידין). ההסכם נחתם עם עשרה משרדי עורכי דין המייצגים כ-93% מהתובעים וייושם עד סוף המחצית הראשונה של 2025. במסגרת ההסדרים המשפטיים החברה אינה מודה באחריות כלשהי.
התובעים טוענים כי חלו בסרטן בעקבות שימוש בתרופה. טענתם העיקרית היתה כי התרופה עלולה לגרום להיווצרות חומרים מסרטנים בגוף, טענה שנתמכה גם בעמדתה של  מעבדת Valisure. ב-GSK טוענים בתגובה כי אין כל הוכחה מדעית לקשר בין השימוש בתרופה לבין סיכון מוגבר לסרטן. 

GSK הודיעה בנוסף על הסכם עקרוני לשלם 70 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה שהוגשה על ידי מעבדת Valisure, אותה מעבדה שהזהירה כי זנטאק עלולה להוביל ליצירת חומרים מסרטנים. 
בהצהרה לעיתונות מסרה GSK כי למרות המחלוקות, ההסכם נועד לשרת את האינטרסים של החברה ובעלי המניות שלה על ידי הפחתת אי-הוודאות הפיננסית והסיכונים המשפטיים. החברה הודיעה כי תכיר בחיוב נוסף של 1.8 מיליארד פאונד בתוצאות הרבעון השלישי של 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה