משפט

קופת חולים כללית גרמה למשבר? חילופי האשמות בכישלון מכרז הענק

?משבר הביטוחים הסיעודיים: עימות חריף בין הממונה על שוק ההון לקופת חולים כללית, גל מצביע על התנהלותה של כללית בעבר כגורם מרכזי למשבר הנוכחי: "התנהלותה של הכללית בעבר תרמה למשבר הנוכחי
מערכת ice | 
קופת החולים כללית (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
עמית גל, הממונה על שוק ההון, יצא בהאשמות חריפות כלפי קופת חולים כללית בעקבות כישלון המכרז לביטוחים הסיעודיים. במכתב ששלח אתמול, הטיל גל את האחריות למשבר על כתפי הקופה: "העובדה שלא הוגשו הצעות למכרז שפרסמתם מעידה על כשל בתכנון ובביצוע המכרז מצדכם, ולא על כשל רגולטורי". גל דחה את טענות כללית כי הוא נושא באחריות אישית למשבר, וכינה אותן "מופרכות" ו"ניסיון בלתי ראוי להתנער מאחריות".
על פי הפרסום בכלכליסט, המשבר התעורר לאחר שאף חברת ביטוח לא ניגשה למכרז שפרסמה כללית לתפעול הביטוחים הסיעודיים של כ-2.6 מיליון מבוטחיה. התוצאה היא שב-1.1.2025 צפוי להיכנס לתוקף מנגנון "חיסול עצמי" של הקופה, שיוביל להרעה משמעותית בתנאי הביטוח ולקיצוץ חד בגובה הפיצוי למבוטחים סיעודיים. מצב זה עלול לגרום לנטישה המונית של מבוטחים ולהשפיע לרעה על כלל מערכת הבריאות בישראל.

גל מצביע על התנהלותה של כללית בעבר כגורם מרכזי למשבר הנוכחי: "התנהלותה של הכללית בעבר תרמה למשבר הנוכחי. הפעולות שנקטה וביניהן סירובה להעלאת פרמיות במועד הנדרש, לצד החלטתכם לנסות ולכפות על חברת ביטוח הארכת ביטוח באמצעות פניה לערכאות משפטיות, הובילו למשבר אמון מול המבטחים ותרמו לכישלון המכרז". הוא התייחס גם לעתירה שהגישה כללית לבג"ץ לפני כשנה נגד רשות שוק ההון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים.
בתגובה לדרישת כללית לאפשר לחברת הביטוח מנורה לתפעל את הביטוחים הסיעודיים שלה, גל הביע התנגדות נחרצת: "ריכוז כל הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים בידי חברת ביטוח אחת מהווה סיכון מערכתי משמעותי. החלטה בעניין זה מחייבת בחינה מעמיקה ושקולה, תוך התחשבות בהשלכות ארוכות הטווח על שוק הביטוח ועל ציבור המבוטחים. הרשות לא תקבל החלטות העלולות לסכן את יציבות המערכת כולה". הוא קרא לכללית לבחון מחדש את תנאי המכרז ולנקוט בגישה "עניינית ומקצועית" בניסיון להתקשר עם חברת ביטוח, תוך אזהרה כי "המשך קו ההאשמות כלפי הרשות לא רק שאינו מקדם פתרון, אלא אף מחריף את המשבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה