משפט

דליפת מידע בבנק הענק: עובד לשעבר ניגש למידע לקוחות וביצע הונאות

בנק וולס פארגו, מחמשת הבנקים הגדולים בארצות הברית, הודיע על דליפת מידע במסגרתה עובד לשעבר ניגש למידע רגיש של לקוחות ועשה בו שימוש למטרות פליליות. לא ברור כמה לקוחות נפגעו מהדליפה
שרון בירקמן | 
בנק וולס פארגו (צילום shutterstock)
בנק וולס פארגו הודיע לתובע הכללי של ורמונט על אירוע דליפת מידע. זאת, לאחר שהבנק גילה כי עובד לשעבר ניגש למידע של לקוחות ללא אישור ועשה בו שימוש בלתי מורשה. בהודעת הבנק נכתב כי האירוע הוביל לכך שגורם בלתי מורשה הצליח לגשת למידע רגיש של לקוחות, הכולל שמות, מספרי ביטוח לאומי, כתובות, תאריכי לידה, מספרי טלפון, כתובות דוא"ל, מספרי רישיון נהיגה, מספרי חשבונות בנק, מספרי כרטיסי אשראי/דביט, מספרי חשבונות ברוקראז' ומספרי הלוואות או קווי אשראי. עם סיום החקירה, הבנק החל לשלוח מכתבי התראה ללקוחות שהמידע שלהם נחשף כתוצאה מאירוע האבטחה האחרון.
מידע נוסף בנושא דליפת המידע הנוכחית צפוי להימסר בקרוב. על פי הודעתו, הבנק גילה באחרונה כי עובד לשעבר ניגש למידע של לקוחות ובחלק מהמקרים אף השתמש בו למטרות הונאה. הבנק דיווח על האירוע לרשויות אכיפת החוק ופתח בחקירה ממנה עלה כי העובד לשעבר הצליח לגשת למידע סודי השייך לאנשים מסוימים בין מאי 2022 למרץ 2023. הבנק החל לשלוח ללקוחותיו הודעות בנושא בחודש אוגוסט.

אירוע דליפת מידע דומה התגלה בוולס פארגו גם באפריל. באותה תקופה, הבנק הודיע כי עובד לשעבר אחר גנב מידע אישי רגיש ומספרי חשבונות משכנתא של לקוחות, ושלח אותם לחשבונו האישי. האירוע מאפריל הוביל לפחות משרד עורכי דין אחד לפתוח בחקירה לקראת הגשת תביעה ייצוגית.
וולס פארגו הוא אחד מחמשת הבנקים הגדולים בארצות הברית ומספק מגוון רחב של שירותים, כולל בנקאות קמעונאית, ניהול השקעות, הלוואות, משכנתאות ועוד, עם יותר מ-4,200 סניפים ברחבי המדינה. החברה מעסיקה יותר מ-222 אלף עובדים. ההכנסות השנתיות של החברה עומדות על כ-83 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה