משפט

כרטיס טיסה ב-3,000 שקל מלרנקה? ארקיע עשויה להסתבך בענק

במשרד הכלכלה שוקלים להפעיל נגד חברת התעופה שבראשה עומד עוז ברלוביץ', את הסעיף העוסק בהפקעת מחירים. השאלה האם חברות ישראליות ניצלו ביטולי טיסות וגרמו להעלאה מופרזת במחיר ייבדק בצורה מעמיקה
מערכת ice | 
ארקיע (צילום shutterstock)
האם חברת התעופה ארקיע עומדת להסתבך בענק? גל ביטולי הטיסות של חברות תעופה זרות לקראת ראש השנה הותיר אלפי ישראלים תקועים בחו"ל, כשרבים מהם מתמודדים עם מחירים מופקעים בניסיון לחזור הביתה בזמן לחג. זוג מקריית מלאכי שנתקעו בלרנקה, קפריסין, לאחר שטיסתם בוויז אייר בוטלה, נתקלו במחירים מזעזעים, כאשר כרטיס טיסה בודד בארקיע הגיע למחיר של 832 דולר (כ-3,070 שקל) לכיוון אחד.
כעת, בשל המחיר הזה, במשרד הכלכלה שוקלים להפעיל נגד חברת התעופה שבראשה עומד עוז ברלוביץ', את הסעיף העוסק בהפקעת מחירים. השאלה האם חברות ישראליות ניצלו ביטולי טיסות וגרמו להעלאה מופרזת במחיר ייבדק בצורה מעמיקה, לפי דיווח בחדשות 12
המצב מדגיש את הקושי שחווים נוסעים ישראלים בתקופה זו, כאשר חברות תעופה ישראליות כמו ישראייר, בלו בירד ואל על מדווחות על טיסות מלאות, ואילו חברות אחרות מנצלות את המצב ומעלות מחירים באופן דרמטי. לדוגמה, טיסת ארקיע שממריאה ב-1 באוקטובר מוצעת במחיר של 783 דולר (כ-2,895 שקל) לנוסע, מחיר שנחשב גבוה משמעותית ממחירי הטיסות הרגילים בנתיב זה.
מצב זה מעלה שאלות קשות לגבי התנהלות חברות התעופה בעתות משבר, ומדגיש את הצורך בפיקוח ורגולציה על מחירי הטיסות בתקופות של ביקוש גבוה ומצבי חירום. בנוסף, הוא ממחיש את חשיבותו של תכנון נסיעות קפדני ורכישת ביטוח נסיעות מקיף, במיוחד בתקופות רגישות כמו ערבי חגים, כדי להתמודד עם מצבים בלתי צפויים כגון ביטולי טיסות המוניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה