משפט

בישראל יעתיקו? המדינה שאזרחיה מסרבים להיות פראיירים

כמות הכותרות שתקשורת בנוגע ליוקר המחיה ועליות המחירים לא פוסקות לרגע, אך האם ננקטים צעדים מצד האזרחים במטרה לנסות ולהוריד את המחירים? באוסטרליה האזרחים לא מוותרים לרשתות השיווק ויצאו בתביעת ענק
מערכת ice | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
בישראל נוטים להתלונן על המחירים מדי יום ובתקשורת מציפים כמעט כל מוצר שמחירו עלה, ובצדק. אך האם ננקטים צעדים מצידם של אזרחי המדינה כנגד עליות המחירים? ואם כן, אולי הצעדים שננקטו עד עכשיו פשוט לא אפקטיביים.
יש לישראלים עוד הרבה מה ללמוד בכל הנוגע להתמודדות מול הרשויות וגם מול אי צדק הנעשה בשוק, במיוחד כשמדובר בשוק המזון והמוצרים הבסיסיים. באוסטרליה לדוגמא, האזרחים החליטו שנמאס להם מהמחירים הגבוהים.
בעקבות התלונות הרבות והלחץ שהפעילו, הרשויות במדינה החליטו לתבוע את שתי רשתות הקמעונאות הגדולות במדינה, אשר שולטות בכשני שליש מהשוק במדינה, Coles  ו-Woolworths.
רשות התחרות והצרכנות באוסטרליה (ACCC) החליטה להגיש נגד שתי הענקיות תביעה, בטענה כי הפרו את החוק במדינה ותמחרו חלק ממוצריהם בניגוד לכללים. בנוסף, אמרו ברשות כי בקרוב יפורסם קוד חדש בנוגע לתמחור המוצרים במדינה, שלטענת הרשות ייטיב עם הצרכנים. 
לדיווח, שפורסם ברשת BBC, נאמר בתגובה מחברת Coles כי היא תגן על עצמה בבית המשפט, ומחברת Woolworths נמסר כי היא בוחנת את הטענות נגדה. הסיפור על העלאת המחירים הרחיק עד כדי תגובה מראש הממשלה האוסטרלי בכבודו ובעצמו.
על הטענות הקשות בנוגע לתמחור כנגד החוק אמר ראש הממשלה האוסטרלי, אנתוני אלבניזי, כי הן "לגמרי לא מקובלות". עוד אמר והוסיף כי המקרה "אינו מייצג את הרוח האוסטרלית. לצרכנים לא מגיע שיתייחסו אליהם כמו טיפשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה