משפט

עוקץ הדלק הגדול בישראל: מי העלים מרשות המסים סכומי עתק?

שוטרי מחוז מרכז ורשות המסים חשפו בתום חקירה סמויה ומשולבת, פרשיית הונאת דלק בהיקף של כ-40 מיליון שקל. השבוע עצרה המשטרה מספר חשודים במעורבות
מערכת ice |  1
הונאת דלק (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז, בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום ברשות המסים, פתחה לפני כ 3 חודשים בחקירה סמויה נגד מספר חשודים בחשד שלאורך שנים ביצעו הונאה בסכום מצטבר של כ-38 מיליון שקל.
על פי החשד, מספר מעורבים קשרו קשר יחדיו לביצוע הונאה, כששניים עבדו בחברות שונות עם קשרים עיסקיים קבועים ורכשו דלק מהחברה בה עבד החשוד השלישי שהנו מנהל חשבונות. 

עם התפתחות החקירה הסמויה עלה החשד, כי שני "הרוכשים" פנו אל מנהל החשבונות של החברה ממנה רכשו דלק ושילמו לו למעלה ממיליון שקל בכסף ובמתנות, על מנת שחלק מההמחאות שהם נתנו, תמורת דלק שקיבלו, לא יופקדו ולא ייפדו. 
כך, על פי החשד, הונו החשודים את החברה ממנה נרכש הדלק ואף הונו את רשויות המס בכך שדיווחו על הוצאות לרכישת דלק שלא התבצעו. הסכום המצטבר של עשרות ההמחאות שלא נפדו מגיע ל 38 מיליון שקל. 
בנוסף, מנהל החשבונות חשוד בכך שזייף טבלאות של רשימת המחאות דחויות מאחר ולא כלל ברשימות את ההמחאות שנמסרו אך נשמרו בצד. השבוע הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של מנהל החשבונות, תושב מרכז הארץ כבן 67 ואתמול נעצר חשוד נוסף, תושב מודיעין בשנות ה 40 לחייו. בדיון שהתקיים היום בבימ"ש הוארך מעצרו עד יום ראשון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל יום מישהו לקח גנב.
    אור 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יהיה הסוף להונאות די. צריך לנקות גם גנבים וגם שוףטים רחמנים.
    סגור