משפט

תביעה חסרת תקדים: 600 אלף ש"ח על הריגת צבי ישראלי – מה המניע?

תביעה תקדימית בגין הריגת צבי ישראלי: רשות הטבע והגנים דורשת 600 אלף ש"ח לשיקום נזק לעדר, במטרה להרתיע ציידים ולהגן על חיות בר בסכנת הכחדה בישראל
מערכת ice |  6
צילום Shutterstock
תביעה תקדימית הוגשה לבית משפט השלום בחיפה נגד ג'מאל חאג', בן 63 מטמרה, שהורשע בסוף 2021 ברדיפה והרג של נקבת צבי ישראלי – מין בר הנמצא בסכנת הכחדה. רשות הטבע והגנים, שהגישה את התביעה, דורשת פיצוי כספי של 600 אלף ש"ח לשיקום הנזק שנגרם לעדר בעקבות הריגת הצביה. מדובר בצעד ראשון במסגרת מדיניות חדשה של רשות הטבע והגנים להגיש תביעות נזיקין בגין פגיעות בחיות בר מוגנות וערכי טבע מוגנים.
המעשה התרחש בשנת 2017, כאשר חאג' ירה בנקבת הצבי באזור רמת סירין. הוא נעזר בשני שותפיו לאיסוף הגווייה, והשלושה נתפסו על ידי פקחי רשות הטבע והגנים לאחר מרדף קצר. הגווייה הייתה מוסווית בתוך שקית מתחת לערמות עגבניות, במטרה להסתיר את העבירה. בתום המשפט הפלילי, הורשע חאג' ונגזר עליו מאסר של 8 חודשים וקנס של 25 אלף ש"ח.
הצבי הישראלי הוא אחד משלושת המינים האחרונים שנותרו בישראל מתוך משפחת הפריים. מין זה מהווה חלק חשוב במערכת האקולוגית המקומית כעשב אוכל, מפיץ זרעים ומזון לטורפים. לאחר מלחמת העולם הראשונה, הציד הבלתי חוקי צמצם את תפוצתו של הצבי לרוב המזרח התיכון, עד שנשאר בעיקר בישראל. בשנת 2015, הצבי הישראלי הוערך כמין בסכנת הכחדה על ידי ארגון IUCN.
התביעה הנוכחית נועדה לשקם את הנזק שנגרם לעדר בעקבות הריגת הצביה ולהרתיע ציידים אחרים מפני פגיעות דומות בחיות בר מוגנות. רשות הטבע והגנים מקווה שמדיניות זו תשלח מסר חזק נגד ציד בלתי חוקי ותתרום לשמירה על המגוון הביולוגי בישראל.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אקיצר אם היה קיבוץ שהורג מאות.תנים תחת הגדרה דילול הכל
    יואב בן צרויה 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה טוב. ערבי מותר ללכת עד הסוף טוב שעשו סאת והגישו תביעה העניין שיעשו זאת נגד אלופים בדימוס , קיבוצניקים ושאר מהשבט הלבן. ואז נראה שהגישה טךאינה גזענית סלקטיבית
    סגור
  • 3.
    הריגת צבי ישראלי.
    צבי צבעוני 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצבי ישראל על במותך חלל .העונש קל מידיי.
    סגור
  • 2.
    כל העונשים במע' המשפט, רחמניים, לכן הפשע חוזר ומשתלם (ל"ת)
    אאבב 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    בתמונה נקבת יעל נובי. זו לא צביה. (ל"ת)
    יהודה קפלן 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלא מבינים ומכירים ההבדל. אםשר לערבב (ל"ת)
    יואב בן צרויה 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק. בימינו ה"עיתונאים" כל כך עצלנים שהם אפילו לא
    צבי-קה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טורחים לוודא דברים כאלה. אחרי הם מתפלאים למה יש טענות נגד התקשורת (התמונה כאן היא סימפטום של בעיה הרבה יותר גדולה). בשבילם הפוליצר יהיה סופרמרקט בלבד.
    סגור