משפט

קנסות במאות אלפי שקלים: ענקית המשלוחים פדקס מסתבכת

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 368,640 שקל על חברת פדקס אקספרס ישראל, מחקירת הרשות עולה כי צרכנים שרכשו מוצרים מאתרים שונים בחו"ל, נדרשו לשלם לאחר הגעת המוצר לארץ תשלום נוסף לחברה עבור שירותים שונים כגון דמי טיפול, ניטול ואחסנה – ללא שביקשו במפורש לקבל שירות וללא הסכמתם. בפדקס הגיבו לטענות
מערכת ice |  2
מניות פדקס (צילום shutterstock, unsplash)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת פדקס אקספרס ישראל אינטרנשיונל בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 368,640 שקל. לחברה אין הפרות קודמות על פי חוק הגנת הצרכן ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. (הסכום המקורי היה 460,080 שקל). יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
החברה מספקת שירותי שילוח אווירי הכוללים איסוף משלוחים מחו"ל שהוזמנו על ידי צרכנים בארץ, שינועם לישראל והפצתם לכתובת המזמין. צרכנים אשר רכשו מוצרים מאתרים שונים בחו"ל, נדרשו לשלם לאחר הגעת המוצר לארץ את דמי המיסים והאגרות הקבועים בחוק וכן תשלום נוסף לחברה עבור שירותים שונים כגון דמי טיפול, ניטול ואחסנה – ללא שביקשו במפורש לקבל שירותים אלא וללא שהתבקשה לכך הסכמתם.
הרשות קיבלה תלונות מצד צרכנים בגין עסקאות אלה, מהתלונות עולה כי החברה ביצעה את השירות ורק לאחר מכן יצרה קשר עם הצרכן וביקשה ממנו לשלם בעבורו. בכך פגעה החברה ביכולתו של הצרכן לקבל החלטה האם להתקשר עם החברה בעסקה, דבר העולה לכדי השפעה בלתי הוגנת על פי חוק הגנת הצרכן. מהחקירה עוד עולה כי, חלק מהצרכנים שילמו סכומים של מאות שקלים בעבור השירותים של החברה.
הפרות שנמצאו: סעיף 3 לחוק הגנת הצרכן, מורה על איסור פגיעה ביכולתו של הצרכן לקבל החלטה באם להתקשר בעסקה עם העוסק, דבר המהווה השפעה בלתי הוגנת. סעיף 3(ב)(8) לחוק קובע כי אספקת נכס או שירות לצרכן בתשלום שלא על פי בקשתו המפורשת היא השפעה בלתי הוגנת.
מפדקס ישראל נמסר: ״הופתענו מאוד לקבל בחודש יולי 2024 את הודעת הרשות להגנת הצרכן על כוונתה להטיל עיצום כספי על החברה, זאת שנתיים ויותר מאז פנייתה אלינו בנושא. הבסיס לטענות הרשות שגוי לחלוטין ואף סותר את דיני הגנת הצרכן הישראלי. פדקס מקפידה הקפדה יתרה על קיום דרישות החוק ותקנות הגנת הצרכן, פועלת כמקובל בתחום פעילותה ובהתאם לפסיקות קודמות של בית המשפט המחוזי בנושא".
עוד מסרו: "הפרסום מטעה בעצמו לחשוב שפעולותיה של פדקס אינן חוקיות בעוד שאנו נמצאים בשלב מקדמי בלבד בו טרם הוגשו טיעוני התשובה של פדקס לטענות הרשות. גם החלטת הרשות לאחר מכן אינה מהווה סוף פסוק ולפדקס תעמוד הזכות לפנות לערכות שיפוטיות לערעור על החלטת הרשות המנהלית".
לסיום, אמרו בפדקס: "אנו סבורים כי הפרסום של ההליך טרם קבלת מענה מפדקס אינו ראוי, ומציג בפני הקוראים מצג מטעה כאילו הדין כבר הוכרע בעוד שהאמת היא שלפדקס טענות הגנה כבדות משקל המבוססות על החוק והפסיקה. פדקס תמשיך לשרת את קהל לקוחותיה באופן האמין, המהיר והשקוף ביותר, כפי שפועלת בעשרות השנים האחרונות לחיבור המשק הישראלי לרשת הגלובלית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שטויות במיץ
    קובי 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה פה חדש או שונה מכל חברה אחרת שמשחררת חבילות מהמכס? כולם חוץ מפדקס עושים את זה בהתנדבות? ללקוח יש גישה חופשית לכל המידע והתעריפים לפני שהוא מחליט אם להשתמש בשירות. "ללא שביקשו במפורש לקבל שירות וללא הסכמתם". כן, כי פדקס בוחרת סתם אנשים מתוך ספר טלפונים ושולחת להם חבילות בלי שהם ביקשו. חחחחח
    סגור
  • 1.
    זה ממש לא חדש, קנס בדיחה
    נפגע חברות שילוח 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הפרות קודמות? שקר גס, גוף מושחת בניהול פקידים חזירים שגם עכשיו עושים מעט מידי מאוחר מידי רק בגלל לחץ ציבורי
    סגור