משפט

האם יש "רשימה שחורה" של מי ששבת ביום ראשון? "פגיעה בפרטיות"

טופס אינטרנטי מטעם אגף הון אנושי במשרד ראש הממשלה, שנשלח לקראת השביתה, הכיל הנחיות לעובדים להצהיר על אי השתתפותם בשביתה. האגודה לזכויות האזרח והקליניקה לפרטיות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב פנו למשרד ראש הממשלה, ליועמ"שית ולרשות להגנת הפרטיות: "הדרך שנבחרה פסולה"
מערכת ice | 
שביתה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
האגודה לזכויות האזרח והקליניקה לפרטיות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב פנו למשרד ראש הממשלה, ליועמ"שית ולרשות להגנת הפרטיות בדרישה למחוק מיידית את המידע שנאסף על ידי אגף הון אנושי במשרד ראש הממשלה על עובדי המדינה שלקחו חלק בשביתה הכללית שהתקיימה ב-2 בספטמבר
על פי הפרסום בוואלה, הפנייה נובעת מהפצת טופס אינטרנטי מטעם אגף הון אנושי, שנשלח לקראת השביתה, והכיל הנחיות לעובדים להצהיר על אי השתתפותם בשביתה. הטופס הופץ ברבים תוך יצירת לחץ פסיכולוגי על העובדים למלא אותו במהירות. עורכי הדין גיל גן מור, נועה דיאמונד ופרופ' מיכאל בירנהק טוענים כי הדרך בה נאסף המידע פוגעת בפרטיות העובדים ויוצרת אפקט מצנן על מימוש זכות השביתה
האגודה והקליניקה מדגישות כי הדרך בה הופץ הטופס – פתוח לציבור ללא צורך בהזדהות – פגעה בפרטיות העובדים ועלולה לאפשר יצירת "רשימות שחורות" שיפגעו בעובדים שלא מילאו את הטופס. הפנייה קוראת למחוק את המידע שנאסף ולהפסיק כל שימוש בו מיד.
עורכי הדין גיל גן מור, נועה דיאמונד ופרופ' מיכאל בירנהק מבקשים במכתבם מחיקה מיידית של כל המידע שנאסף באמצעות הטופס: "אין חולק כי מותר למדינה כמעסיקה לברר מי מבין עובדיה אינו שובת כדי שלא לנכות לו שכר עבודה, אך הדרך שנבחרה היא פסולה, פוגעת יתר על המידה בפרטיות ואף מייצרת אפקט מצנן ומרתיע על מי שמבקש לשבות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה