משפט

מהפכה בגביית הקנסות בישראל: זה מה שקורה החל מהיום

רשות האכיפה והגבייה חנכה את משכנו החדש של המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, בהשתתפותו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, חה״כ יריב לוין ומוזמנים נכבדים נוספים

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
רשות האכיפה והגבייה חנכה היום (שני) את משכנו החדש של המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, בהשתתפותו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, חה״כ יריב לוין ומוזמנים נכבדים נוספים
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים ציין בפתח דבריו, כי "אנחנו נמצאים בימים שהם גם קשים וגם מורכבים, צריך לומר שגם בימים הקשים והמאתגרים האלה, שבהם באופן טבעי הכל מתגמד, חשוב שנמשיך כמערכת ציבורית, לטפל גם בדברים השוטפים, ושנמשיך לייצר את הצמיחה והבניין וההתקדמות. בוודאי שהדבר הזה נכון לגביכם משום שאין יכולת ואין שום אפשרות לקיים מדינה בשגרה ובטח לא בתקופת מלחמה עם כל מה שכרוך בה, ללא מערך מסודר שגובה כספים ומכניס את הכספים שצריך לקופת המדינה כדי שיהיה אפשר לקיים את כל מה שאנחנו נדרשים לו".

עוד אמר השר בדבריו בפני הנהלת הרשות ועובדיה: "בסוף זה נכון שבמובן מסוים זה תמיד טוב יותר או קל יותר להיות בצד שנותן קצבה, מענק או מלגה, אבל שום דבר מכל הדברים האלה לא יכול להתקיים בלי שיש מערך מסודר שגם מכניס כסף ומביא את הכסף במקום שצריך. אני חושב שבמובן הזה העשייה שלכם היא באמת עשייה יוצאת דופן, יוצאת מן הכלל, גם בתוצאות שלה וגם בעובדה שהיא מצליחה להיעשות ביחס הוגן ומתחשב בציבור שאתם עובדים מולו, שבאופן טבעי צריך לומר זו לא בדיוק משאת נפשו לשלם קנסות או תשלומים שהוטלו. אני חושב שהצירוף הזה של לב רחב ושל רגישות, ומצד שני של מקצועיות שמאפשרת להגיע לתוצאות שאנחנו זקוקים להן, באמת דבר ראוי להערכה גדולה". 
 מנהל רשות האכיפה והגבייה, אורי ולרשטיין, התייחס בדבריו להתנהלות המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות ברשות, בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ואמר, "ב-7 לאוקטובר, עצרנו מיידית את כל הפעילות האקטיבית והאוטומטית של המרכז לגביית קנסות, הכל בהחלטות ניהוליות. אז עוד לא היו עדיין תקנות חירום או הוראת שעה. עוד החלטנו, שקנסות שמועד התשלום שלהם חל בין ה-7 באוקטובר ועד לסוף שנת 2023 ושלא ישולמו במועד, לא יצברו תוספות פיגורים. המשכנו במגמה הזו גם בתחילת שנת 2024. הקמנו קו חירום למענה מיידי לחייבים שמבקשים סיוע בשל השלכות המלחמה. פיתחנו במהירות מאגר ממוחשב של ״חייבים מוגנים״ עבור אוכלוסיות לקוחותינו שעלולות להיפגע ביתר מהמלחמה כדי למנוע הליכי גבייה נגדם".
עוד הוסיף: "המערכות שלנו, באופן מהיר מאוד, חסמו כל אפשרות לפעול כנגד האוכלוסיות המוגנות והיינו המשרד הממשלתי הראשון וכמעט היחיד, שפעל הדרך הזו. הקמנו תחנות שירות חדשות בערים: שדרות, אופקים, נתיבות ובמועצה אזורית חוף אשקלון, לשירות כלל לקוחות הרשות. טיפלנו באופן אישי ויזום, בלקוחות שבמעגלי הפגיעה הקרובים, החל מעבודה מול הגופים הממשלתיים מטילי החיובים, כך שכל גוף שיכול היה להתחשב ולמחוק חובות לאנשים שנפגעו במלחמה עשה זאת לבקשתנו. את מה שלא היה בסמכותנו, העלינו לוועדות מחיקה, הכל כדי שידונו באפשרויות להקל על האוכלוסיות האלה. ובסופו של דבר לקנסות שלא היו ברי מחיקה, הגשנו בקשה יזומה לכבוד שר המשפטים ולכבוד נשיא המדינה למתן חנינה מהקנסות לנרצחי, חללי וחטופי מלחמת חרבות ברזל". 
מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות, מר דורון תשתית, הדגיש, כי המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, הוא גוף לאכיפת שלטון החוק. "הגבייה היא הכלי שלנו, לא המהות שלנו. אנחנו נלחמים שהנורמות החברתיות ששלטון החוק קבע, שכנסת ישראל קבעה, הנורמות הללו תיאכפנה".  יּו"ר הסתדרות עובדי המדינה, מר אופיר אלקלעי, בירך את עובדי המרכז לגביית קנסות ברשות על המשכן החדש ועל שיתוף הפעולה המצוין ברשות בין העובדים להנהלתה. כן נשאו דברים הסגן הבכיר למנהל הרשות, מר דן בן סימון, ויו"ר ועד עובדי הרשות, מר ארז אלחנן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה