משפט

לאחר שנידון לשני מאסרי עולם: האב שרצח את שני ילדיו - מת בכלא

ארז טבעוני, שהורשע ברצח שני ילדיו לפני 25 שנים, נמצא במצב רפואי חמור בתאו בכלא איילון. טבעוני, שתכנן את הרצח לפרטי פרטים, נידון לשני מאסרי עולם לאחר שהצית את בנו וביתו בני ה-4 והשנתיים. בגזר הדין תואר המקרה כאחת הפרשות המבעיתות ביותר שנתקלה בהן מערכת המשפט בישראל

מערכת ice | 
עצור-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ארז טבעוני, האב שרצח את שני ילדיו לפני 25 שנים, נמצא מת בתאו בכלא איילון בגיל 56. לפי הודעת שירות בתי הסוהר (שב"ס), הסוהרים מצאו את טבעוני במצב רפואי חמור אתמול (שבת), ולאחר ניסוינות החייאה, הובהל לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. פרטי האירוע ומצבו הרפואי של טבעוני חסויים, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה.
ב-1999, טבעוני, תושב חולון, הגיע לבית ויצ"ו בתל אביב במטרה לפגוש את ילדיו עידן בן ה-4 ואביטל בת השנתיים, לאחר שהתגרש מאמם. כשפקידת הסעד יצאה מהחדר, שפך טבעוני על ילדיו חומר דליק והצית אותם. לאחר שהודה ברצח, נדון לשני מאסרי עולם. חמישה ימים לאחר הרצח, שיחזר את מעשיו מול מצלמות המשטרה.
 
חוקר המשטרה ציין כי טבעוני תכנן לברוח מישראל לאחר הרצח, ושכבר רכש כרטיס טיסה לארה"ב לשעה לאחר ששרף את ילדיו. הוא גם קנה שוקר חשמלי וסכין קומנדו, שתפסו בתיק הצעצועים והממתקים שהביא למפגש עם ילדיו. חוקר המשטרה הדגיש כי כל המעשה תוכנן לפרטי פרטים.
בגזר הדין, השופטים נתן עמית, ד"ר עדנה קפלן-הגלר ואברהם טל, ציינו כי המקרה מהווה אחת מהפרשות המבעיתות ביותר שנתקל בהן מערכת המשפט בישראל. הם הדגישו את הקושי לראות את התמונות המזעזעות של הילדים שנפגעו, וציינו את הפער האדיר בין המעשה האכזרי של טבעוני לבין דבריו בבית המשפט, בהם טען כי "האובדן שלי הוא בדיוק כמו האובדן שלה" וש"הייתי אבא טוב לילדים".
השופטים הוסיפו כי המילים שבחר טבעוני להתבטא בהן לאחר הרצח לא הצליחו לשקף את חומרת המעשה ואת ההתמוטטות האנושית שנגרמה. במקביל, גרושתו של טבעוני הגישה תביעה על סך מיליון שקל נגד הרשויות, בטענה כי התרשלות גורמי הסעד והמשפט הביאו לרצח הילדים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה