משפט

איש עסקים מוכר נעצר: הונאה של מיליוני שקלים במשך שנים

בפעילות משותפת של  שוטרי מפלג הונאה במחוז ת"א עם המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה בליווי פרקליטות מחוז ת"א, שנערכה באזור גלילות נעצרו שלושה חשודים, ביניהם איש עסקים ובכיר נוסף מחברה קדישא.  על פי החשד: הונאה דרך הטמנת פסולת, ורווחי הון עתק דרך עבירות סביבתיות שבוצעו מתוך מניעים כלכליים. בחברת קדישא זעמו: "מסע שקרים והשמצות שאין לו שום קשר למציאות"
מערכת ice |  3
מעצר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
איש עסקים מוכר, תושב גוש דן, בעל שטח להשכרה שבחזקתו במחלף הסירה, נעצר היום (רביעי) יחד עם עוד שני חשודים. השלושה שוחררו בתנאים מגבילים. ברקע הדברים: חשד להונאה דרך הטמנת פסולת וקבלת מחיר עבורה, תוך רווחי הון עתק מהשכרה לצד שלישי, וזאת כאשר מדובר בעבירות סביבתיות שבוצעו ממניעים כלכליים.
שלושת החשודים, תושבי הרצליה ותל אביב, בשנות ה-40, ה-60, וה-70, נחקרו היום במפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב ושוחררו בסיום חקירתם בתנאים מגבילים. לאחר מכן הועברו להמשך חקירה במפלג הונאה במחוז תל אביב והחקירה נמשכת.
כאמור, על פי הודעת המשטרה, בפעילות משותפת של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ומשטרת מחוז תל אביב בליווי פרקליטות מחוז ת"א, נעצרו שלושה חשודים ביניהם איש עסקים, בכיר בחברה קדישא ואדם נוסף בגין חשד להשלכת 380 אלף טונות של פסולת בשטח הפתוח שבאזור גלילות. 
על-פי החשד, חברת קדישא שהייתה הבעלים הרשומים על-פי הפקעה של שטח המצוי מצפון לשכונת רמת אביב, השכירה לאיש העסקים את השטח לפעילות עסקית בתחום הפסולת. בד בבד, איש העסקים השכיר שטח שבחזקתו במחלף הסירה לחברה להפעלת תחנת מעבר.
 


מחומרי החקירה עולה כי איש העסקים "קנה" כ-380,000 טונות פסולת בעלות מוערכת של מיליוני שקלים והטמין אותה בשטח בגלילות. על פי החשד, "קנה" אותו איש עסקים מעצמו פסולת אותה השליך בגלילות בטענות שונות.

כך למעשה, הוא שילם, על פי החשד, מיליוני שקלים, אותם הוא לכאורה קיבל חזרה בתור דמי שכירות. בנוסף, בשטח בגלילות שנוצר כתוצאה מהשלכות הפסולת, הרוויח החשוד, על פי החשד, הון עתק מהשכרת השטחים לצדדים שלישיים. על פי החשד מדובר בעבירות סביבתיות שבוצעו מתוך מניעים כלכליים.
מטעם חברה קדישא נמסר: לאחר שבתי המשפט קבעו באחרונה, בשתי ערכאות שונות, כי לא נפל רבב בהתנהלות חברה קדישא  ולחברה אין קשר כלשהו להשלכת פסולת וכי המשרד להגנת הסביבה פעל בחוסר תום לב  ו"בחוסר הגינות הזועק לשמיים" 
"בוחר המשרד לפתוח במסע שקרים והשמצות שאין לו שום קשר למציאות. איש מחברה קדישא לא נעצר ולא שוחרר בתנאים מגבילים. חברה קדישא תמשיך לפעול על פי החוק ועל פי כל דין, ותמשיך לשרת את הציבור בנאמנות ובמסירות".
מטעם חברה קדישא תל אביב נמסר: "לאחר שבתי המשפט קבעו באחרונה, בשתי ערכאות שונות , כי  לא נפל רבב בהתנהלות חברה קדישא  ולחברה אין קשר כלשהו להשלכת פסולת וכי המשרד להגנת הסביבה פעל בחוסר תום לב  ו"בחוסר הגינות הזועק לשמיים" 
עוד הוסיפו: "בוחר המשרד לפתוח במסע שקרים והשמצות שאין לו שום קשר למציאות. איש מחברה קדישא לא נעצר ולא שוחרר בתנאים מגבילים. חברה קדישא תמשיך לפעול על פי החוק ועל פי כל דין, ותמשיך לשרת את הציבור בנאמנות ובמסירות".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אז בסוף קוברים אנשים בתוך זבל????? (ל"ת)
    יעל 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ימשיכו לגנוב את הציבור במסירות והגינות... (ל"ת)
    אחד 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חכה בסבלנות
    שי 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא למהר לשפוט מנסיון
    סגור