משפט

אזהרה לציבור: הבטיחו לאתר לכם כספים אבודים? זו עבירה על החוק

הוועדה להסגת גבול המקצוע בלשכת סוכני הביטוח מזהירה: איתור כספים אבודים שלא לשם ייעוץ או שיווק פנסיוני מהווה עבירה על החוק
מערכת ice | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הוועדה להסגת גבולות המקצוע בלשכת סוכני הביטוח קיבלה בשבועות האחרונים פניות רבות בנוגע לפרסומים של גופים מסחריים שמציגים את עצמם  כעוסקים בפעולות איתור "כספים אבודים", שלא לשם ייעוץ או שיווק פנסיוני. פעולות אשר פוגעות בציבור החוסכים והמבוטחים.
יו"ר הוועדה להסגת גבול המקצוע, סו"ב עו"ד יניב גוב-ארי, פרסם היום (ראשון) גילוי דעת לציבור סוכני הביטוח שמציג את הייעוץ המשפטי שקיבלה הוועדה שאומר באופן ברור וחד משמעי כי איתור כספים ללא ייעוץ, או שיווק פנסיוני, על ידי בעל רישיון הינה בניגוד לחוק.
 
"נדרש תיקון חקיקה אשר יוביל להגברת האכיפה נגד אותם גורמים המשדלים לקוחות לאיתור כספים ומשיכתם בניגוד לדין. אנו מזמינים את ציבור הסוכנים שלקוחותיהם נפגעו מאותם פרסומים, להפנות את תשומת לב הוועדה". מדגיש גוב-ארי.
"איתור כספים אבודים" הוא אחת מתופעות ההונאה הרווחות בשנים האחרונות. חברות לאיתור כספים אבודים מציעות שירות של איתור כספים כגון: חשבונות בנק ישנים, חסכונות ופוליסות ביטוח חיים, אומרת שני פרל, רכזת תחום הגנה צרכנית בעמותת אביב.
כל אזרח בישראל יכול לאתר את כספו האבוד באמצעות האתר הממשלתי "הר הכסף" ללא כל עלות מצדו או צורך בסיוע חברות לאיתור כספים אבודים. בשל היעדר ידע בקרב הציבור בכלל והאזרחים הוותיקים בפרט. התחום פרוץ והפך בשנים האחרונות לקרקע פורייה לחברות הפועלות בדרכי רמייה שגובות מהלקוחות עמלות גבוהות, על פעולות שיכלו לבצע בעצמם, בין אם הן מאתרות כספים או לא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה