משפט

עוקץ העבודה מהבית נחשף: זאת הפרשה שהדהימה את משטרת ישראל

יניב עמר עומד במרכזה של חקירה שבמסגרתה נפתחו עד כה למעלה מ-300 תיקים. חשוד בעוקץ שיטתי לכאורה של מחפשי עבודה, תוך דרישת תשלומים גבוהים ומעורבות בקנסות עקב הפרת חוזים. החשש: עמר ימשיך בפעילותו גם מחוץ לישראל, אם יצליח להסיר את הצו האוסר עליו לצאת מהארץ
מערכת ice | 
עבודה מהבית
החקירה בפרשת "המחשב שלי", שבמרכזה עומד יניב עמר, תושב ירושלים, ממשיכה להתפתח, ומספר התלונות והמעורבים גדל. עמר, שהקים אתרי דרושים ועבודות מהבית תחת השם "המחשב שלי בע"מ", חשוד בעוקץ שיטתי לכאורה של מחפשי עבודה, תוך דרישת תשלומים גבוהים ומעורבות בקנסות עקב הפרת חוזים.
בפרשה, שפרטיה פורסמו על ידי שלומי הלר בוואלה, נפתחו עד כה למעלה מ-300 תיקי חקירה במהלך יותר משנה. התלונות כוללות דרישות תשלום של עד 2,450 שקל במקרה של הפרת חוזה, שנחתם לעיתים ללא קריאה מעמיקה של הסעיפים הדרקוניים הכלולים בו. החקירה מתנהלת בשיתוף עם הרשות להגנת הצרכן והרשות לחדלות פירעון, אך התהליך מתעכב בשל כמות החומר וצרכי עיבוד המידע.
למרות שהחוקרים טוענים שהרוב המכריע של תיקי החקירה הועברו לטיפול פרקליטות מחוז ירושלים, החקירה עדיין רחוקה מסיום. לפי תחקיר וואלה, קיים חשש שיניב עמר ימשיך בפעילותו גם מחוץ לישראל, אם יצליח להסיר את הצו האוסר עליו לצאת מהארץ.
עורך הדין אביחי אלקובי, המייצג את הנפגעים, טוען כי עמר הוא עבריין מורשע בתחום "הטרור הרשתי" ומנהל את ההונאה באמצעות שיטה מסודרת. הלקוחות שנפגעו מהשיטה היו בעיקר אנשים שמחפשים עבודה קלה מהבית ונפלו למלכודת של שוחד ודרישות תשלום מופרזות.
בינתיים, טוענת המשטרה כי קבלת הבקשה לביטול הצו נגד עמר עלולה להקל עליו להימלט לחו"ל ולבצע עבירות נוספות, ולכן היא מתנגדת לכך נמרצות. עמר עצמו לא מסר תגובה בתגובה לפניות העיתונאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה