משפט

סוכן חשאי: הישראלי שעבד עם האירנים כדי לקדם הפיכה בארץ נחשף

ערן דבס מרמת גן, מואשם שהופעל על ידי סוכן איראני שגרם לו לעשות פעולות חתרניות נגד ישראל ובנוסף גם פעל לגייס ישראלים נוספים, הנאשם תשלום מהאיראנים במטבעות קריפטו
מערכת ice |  1
איראן וישראל (צילום shutterstock)
היום (שני) הוגש כתב אישום חמור נגד ערן דבס בן 30 מרמת גן. האשמה: דבס היה מגע עם סוכן איראני. כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות המדינה. דבס ביצע עבור הסוכן האיראני משימות שונות בתמורה לתשלום במטבעות קריפטו. דבס נעצר על ידי יחידת הסייבר בלהב 433.
דבס תלה מודעות וכרזות ברחבי פתח תקווה המעודדות הפיכה צבאית וגם קידם קבוצת טלגרם שפעלה לגיוס אזרחים ישראלים לעבודה מול סוכנים איראנים. לפי כתב  האישום, הנאשם היה בקשר עם גורם מטעם המודיעין האירני במשך ארבעת החודשים האחרונים. האיראני תיקשר איתו ונתן לו משימות באמצעות הטלגרם.
הנאשם ביצע את המשימות שקיבל תמורת תשלום גבוה. דבס ידע והבין שהוא פועל מול סוכן מטעם מדינת אויב. במהלך תקופת הקשר ביניהם הורה הסוכן כמה פעמים לנאשם להקפיד ולוודא כי שיחותיהם יישמרו בסוד ולפעול בחשאי כדי שלא יתגלה ולא ייתפס.
עולה מכתב האישום שדבס תלה כרזות ברחבי המדינה בקריאה לבצע הפיכה צבאית, ופעל בקבוצת טלגרם בשם "צבא העם" שמטרתה הייתה לגייס אזרחים נוספים למשימה, לצלם תמונות, לבצע שליחויות ועוד. בחלק מהמקרים תיעד הנאשם את המעשים עבור הסוכן כ"הוכחה" לביצועם כדי לקבל תשלום. כמו כן, הורה הסוכן לנאשם לרכוש טלפון מבצעי וכרטיס סים ייעודי, לרכוש פאה, כפפות וכובע וכן, בשלב מסוים, למחוק את כל ההתכתבויות ביניהם.
לאורך תקופת הקשר ביניהם ניהל הנאשם משא ומתן עם הסוכן האיראני שלו על גובה התשלום. דבס קיבל בסך הכול סכום של 12 אלף דולר במטבעות קריפטו. כתב האישום נגדו כולל גם אישום נוסף בגין החזקת סמים מסוגים שונים שאינם לשימוש עצמו, כמו MDMA, קוקאין ועוד.
במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות גם בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד דבס, ובה נטען: "המשיב ניהל קשר עם גורם מודיעיני ממדינת אויב, ובמסגרת קשר זה סייע לה במלחמתה נגד מדינת ישראל, בין היתר בכך שתיעד, עבור הסוכן, כרזות בעלות אופי מסית ומפלג במרחב הציבורי הישראלי, ואף בכך שסייע בקידום קבוצת טלגרם ייעודית שהופעלה כפלטפורמה לגיוס סוכנים נוספים. מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח העובדה שמעשיו בוצעו בעיצומה של מלחמה, על כל המשתמע מכך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד טמבל שנפל בפח
    ישראל ישראלי 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא בזמן מלחמה הסיכויים שלו לגייס תומכים היא הכי קטנה, עקב דריכות ופחד הישראלים מתגובה איראנית קשה ???????
    סגור