בעולם

הגרעין האיראני קרוב מאי פעם: הודעה מדאיגה מארצות הברית

הודעה של יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי: "איראן עשויה להכריז על עצמה בחודשים הקרובים כמדינה בעלת נשק גרעיני"
מערכת ice |  1
עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
חבר הקונגרס האמריקאי מייק טרנר, מכהן גם כיו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי, אמר אמש (ראשון) שאיראן עשויה להכריז על עצמה מדינה בעלת נשק גרעיני עד סוף השנה. טרנט ציין בראיון לתוכנית Face the Nation״, ״מה שאנו רואים כעת עם הממשל הנוכחי, איראן עשויה להכריז על עצמה כמדינה בעלת נשק גרעיני עד סוף השנה הזו, כפי שדווח בכלי התקשורת״. ובעצם מאשים את מדיניות ממשל ביידן במה שעלולה להיות שארצות הברית ניסתה שנים למנוע.
לאחרונה דונלד טראמפ אמר כי הוא ״לא מתכוון להיות רע לאיראן״ וכי ארצות הברית תהיה ״ידידותית״ למדינה. טראמפ ציין כי ״הם לא יכולים להחזיק בנשק גרעיני, והיינו מוכנים להבטיח שלא יהיה להם נשק גרעיני״.  על אמירות אלו הגן טרנר הרפובליקני מאוהיו.
ערוץ איראן אינטרנשיונל, המזוהה עם האופוזיציה לממשל האיראני, דיווח בשבוע שעבר, כי טהרן מקדמת את תוכנית הנשק הגרעיני הסודית שלה המכונה "אמד" באמצעות שינויים במבנה ארגון החדשנות והמחקר ההגנתי (SPND), והמשך ניסויים לייצור מפצחי פצצות גרעיניות.
בשנים האחרונות, סוכנויות הביון האמריקאיות ציינו בדיווחים השנתיים שלהן כי איראן "אינה עוסקת כעת בפעילויות העיקריות לפיתוח נשק גרעיני הנדרשות לייצור מכשיר גרעיני הניתן לבחינה". עם זאת, בדו"ח של מנהל המודיעין הלאומי לשנת 2024, שפורסם ביולי, הושמט ניסוח זה. במקום זאת, הדו"ח ציין כי איראן "ביצעה פעילויות שממקמות אותה טוב יותר לייצור מכשיר גרעיני, אם תבחר לעשות זאת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לוזרים ישראלים תמשיכו לסבול
    חחחח 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק אל תמותו במתקפה האיראנית אני צריך אתכם בחיים רואים את החיים הטובים של היורדים נובחים וסובלים
    סגור