משפט

השתלט על בניין מגורים ובנה שלוש יחידות דיור: כך הסתבך תושב אלעד

לאחר שתושב אלעד קיבל אישור להרחיב את דירתו, דבר שהוביל לכך שהוא השתלט על גג הבניין ובנה שלוש יחידות דיור שהניבו לו רווח נאה ביותר, החליט בית המשפט לחייב את הדייר להרוס את המבנה ולשלם על כל ההוצאות הנלוות
מערכת ice |  2
בנייני מגורים (צילום vecteezy)
תושב אלעד, המתגורר בבניין משותף בקומה הרביעית והאחרונה, ביקש מהעירייה היתר להרחיב את ביתו בחצר המרפסת אשר שטחו הוא 60 מ"ר. החצר של המרפסת כולל חדר שינה, חצי חדר, מקלחת, מחסן ופרגולה מעץ.
לאחר קבלת האישור וסיכום עם השכנים, הדייר החל להרחיב את דירתו, אולם מיד לאחר התוספת שאושרה, הדייר החל להשתלט על גג הבניין ובנה על שטח דירתו תוך כדי השתלטות על חלקים בגג השייכים לשכנים אחרים ולבניין.
לתדהמת השכנים, הדייר בנה על הגג ללא רשות וחילק את הבנייה בגג הבניין לשלוש יחידות דיור שונות שהושכרו תוך צפצוף על השכנים. במשך שנתיים פעלו דיירי הבניין לעצירת הבנייה, בשל הטענה כי אותו שכן השתלט על שטחים של הבניין ואף דאג להשכיר את הדירות והוסיף דיירים על דעת עצמו. 
עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, מייצג את דיירי הבניין המתלוננים על אופן התנהלותו של השכן. בכוונתו של עו"ד אוסדיטשר להחזיר את גג הבניין לשכנים. בימים האחרונים החליט בית המשפט כי יש להרוס את התוספת הלא חוקית כולל הערה בטאבו של הדייר וכן חייב את הדייר בתשלום של כלל עלויות המשפט וההריסה, הכולל מפקחי הריסה והוצאה לפועל.

(צילום: יח"צ)
לאחר קבלת פסק הדין אמר עורך הדין משה אוסדיטשר:  "המצב שבו אדם אחד בבניין מגורים משותף מחליט להשתלט על שטח ציבורי או פרטי של אחרים, תוך התעלמות מוחלטת מהבקשות שלהם, והגדיל לעשות כשאותו דייר השכיר את יחידות הדיור והוסיף דיירים חדשים ונוספים בבניין שאין לו תשתית לתוספת יחידות דיור נוספות - זה לא מחזה נדיר שאנחנו רואים במחזותינו, ולכן אני פונה לתושבים, אל תהססו לדרוש את הזכויות שלכם. אין לאף אדם זכות לעשות דין לעצמו בנכס שלכם על חשבונכם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד!
    חוה פ 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לשים קץ לתופעה הזו, שגובלת בסיכון חיי אדם, פגיעה השכנים והסביבה, ופתח לשחיתות עירונית.
    סגור
  • 1.
    ולא מגיע לו קצת כלא ? ככה שיבין ויהרהר במעשיו ועל הפגיע (ל"ת)
    דני 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור