משפט

היועמ"שית נגד מזכיר הממשלה: "חוסר סמכות, פגיעה בציבור"

גלי בהרב-מיארה שיגרה הודעה חריפה בה ביקרה את חוות דעתו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס בנוגע לגיוס החרדים. פוקס טען כי על הייעוץ המשפטי להימנע מהתערבות בנושא גיוס החרדים למרות החלטת בג"צ. היועמ"שית: "דרך התנהלות זו, של מתן חוות דעת על-ידי גורם לא מוסמך, מהווה מתכון בדוק לתקלה בעבודת הממשלה"
מערכת ice |  2
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, vecteezy)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שיגרה הערב (רביעי) הודעה חריפה בה ביקרה את חוות דעתו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס בנוגע לגיוס החרדים: "חוות דעתו של מזכיר הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות ניתנה בחוסר סמכות. יש להוציא צווי גיוס באופן מיידי ושיוויוני", צוין במכתב.
לדברי בהרב-מיארה הממשלה לא יכולה להסתמך על חוות הדעת שכתב שלשום. "דרך התנהלות זו, של מתן חוות דעת על-ידי גורם לא מוסמך, מהווה מתכון בדוק לתקלה בעבודת הממשלה ולפגיעה בציבור". בהרב-מיארה כתבה כי מכתבו של פוקס נועד "לאפשר לממשלה לפעול בניגוד לדין בתחום הגיוס".
בחוות דעתו כתב פוקס כי על הייעוץ המשפטי להימנע מהתערבות בנושא גיוס החרדים למרות החלטת בג"צ שקבעה פה אחד כי המדינה חייבת לגייס חרדים. פוקס הדגיש שבג"צ לא קבע שעל הממשלה לגייס חרדים אלא הותיר את שיקול הדעת המקצועי לרשויות הצבא.
לדברי היועמ"שית, מכתבו של פוקס "אינו מהווה חוות דעת משפטית רלוונטית עבור הרשות המבצעת", והאמור בו אינו מקובל על הייעוץ המשפטי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פני הרוע
    סימה 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מטרותייך זה להפיל ממשלה בישראל
    סגור
  • 1.
    בעזרת השם נתלה אותה על עץ כמו עשרת בני המן (ל"ת)
    ניר 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור