משפט

פרשת NSO: המאבק המשפטי נגד כלכליסט הוכרע - זה ההישג של החברה

חברת הסייבר המודיעיני NSO רושמת הישג משפטי: מערכת "כלכליסט" חזרה בה מטענותיה כלפי החברה שפורסמו ביולי 2022, זאת בתום תהליך גישור שהוצע ע"י בית המשפט על רקע תביעת לשון הרע שהגישה חברת NSO נגד העיתון

מערכת ice | 
תומר גנון, NSO (צילום pexels, פייסבוק, דוברות המשטרה)
חברת הסייבר המודיעיני NSO רשמה הבוקר (רביעי) הישג משמעותי לאחר שמערכת כלכליסט חזרה בה מטענותיה כלפי החברה שפורסמו ביולי 2022. זאת בתום תהליך גישור שהוצע ע״י בית המשפט במטרה לברר את תביעת לשון הרע, שהגישה NSO נגד העיתון. 
ירון שוחט, מנכ"ל חברת הסייבר המודיעיני NSO, אמר: ״אני שמח על כך שהאמת יצאה לאור. הסיכום שהושג מהווה הכרה באמינות החברה ונכונות טענותיה לאורך השנים. כחברה מובילה בתחומה, NSO היא מגנט לכותרות והקלקות באתרי החדשות, אולם כפי שהתברר לא פעם בעבר וגם במקרה הנוכחי, המרחק בין הכותרת המרעישה למציאות, גדול. אנו ממשיכים לפעול ולפתח טכנולוגיה פורצת דרך שמסייעת לארגוני מודיעין ואכיפת חוק בארץ ובעולם להילחם בטרור ובפשיעה חמורה״.
כזכור, בחודש פברואר 2022 דווח כי חברת NSO הגישה תביעה נגד העיתון כלכליסט בסך מיליון שקל בטענה שהשחירו את שם החברה בתחקיר שלדבריהם היה "ניסיון להטיל דופי בחברה ובעובדיה ולא היה מבוסס ראיות".
עוד נודע, כי הגשת תביעת לשון הרע נגד העיתון המוכר החלה בעקבות סדרת כתבות אודות פרשה שכונתה בהתחלה "פרשת NSO" והפכה ל"פרשת הרוגלות של משטרת ישראל״. לטענת חברת הסייבר המודיעני,  פורסמו  טענות שגויות בנוגע לחברה ומעורבותה בפרשה. בהמשך, התבהרה התמונה והתברר כי אין לחברה או לעובדיה כל קשר לטענות אודות אופן השימוש לכאורה במערכות ע״י משטרת ישראל. 
בעצת בית המשפט התקיים הליך גישור בין הצדדים לפני המגשר עו"ד אלי לוינזון-סלע, שבסופו קיבל העיתון את עמדת החברה וחזר בו מהטענות השגויות בנוגע ליכולות המערכת. לפיכך ולאחר שאמינותה של החברה הוכחה באופן חד משמעי, הסכימה NSO לסיים את ההליך המשפטי ולהסיר את התביעה. 
ההסכם בין הצדדים שהוגש לאישור בית המשפט מבהיר כי מערכות החברה אינן ניתנות לשינוי, מחיקה או כל מניפולציה אחרת וכי אין לעובדי החברה או ללקוחותיה אפשרות לפגוע בנתוני השימוש שנעשו במערכות, כפי שנטען בפרסומים. ההסכם מאשר למעשה את דברי החברה כפי שהוצגו מלכתחילה ומהווה הוכחה נוספת וחד משמעית לאמינות החברה. 
מנכ"ל NSO, ירון שוחט, כתב לעובדי החברה בהודעה ששלח הבוקר כי הוא "שמח על כך שהאמת, כפי שאתם ואני מכירים אותה, יצאה לאור וזכתה היום להכרה רשמית. המערכות שלנו מסייעות לארגוני מודיעין ואכיפת חוק בארץ ובעולם להילחם בפשיעה חמורה וטרור. עובדה זו הופכת אותנו למטרה עבור גורמים המנסים במשך שנים לפגוע ולהכפיש אותנו, ציבור העובדים המסור של החברה". 
עוד ציין שוחט במכתב ששוגר לעובדים: "כחברה מובילה בתחומה, NSO היא מגנט לכותרות והקלקות באתרי החדשות, אולם כפי שהתברר לא פעם בעבר וגם במקרה הנוכחי, המרחק בין הכותרת המרעישה למציאות, גדול. נמשיך להאבק על שמנו הטוב ולחסום כל נסיון להמעיט בערך התרומה שלנו לעולם בטוח יותר. נמשיך לפעול בגאווה לפתח טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך שמסייעת לארגוני מודיעין ואכיפת חוק בארץ ובעולם להילחם בטרור ובפשיעה חמורה כפי שעשינו בעבר וביתר שאת מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה