דיגיטל וטק

הצעד שיעזור במציאת החטופים? מערכת הביטחון פנתה לחברות קנדירו ו-NSO

מערכת הביטחון פנתה לחברות הסייבר קנדירו ו-NSO כדי שישתפו פעולה ויסייעו באיתור חטופים ונעדרים. מקנדירו נמסר כי הם מוכנים לסייע בכל דרך. כזכור שתי החברות נכנסו לפני שנתיים לרשימה השחורה בארצות הברית לאחר שדווח כי ריגלו אחר פקידי ממשל
מערכת ice |  3
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, עטיה מוחמד)
סוכנות הידיעות "בלומברג" מפרסמת כי מערכת הביטחון הישראלית פנתה אל חברות הסייבר והריגול קנדירו ו-NSO במטרה שישתפו פעולה ויסייעו באיתור החטופים והנעדרים ברצועת עזה. שתי החברות הנמצאות ברשימה השחורה של ארצות הברית בעקבות שבבי המעקב, משדרגות את יכולות הריגול שלהן כדי לעמוד בדרישות משרד הביטחון. שתי החברות עובדות ביחד על הבקשה ממשרד הביטחון ומציעות את רוב שירותיהן בחינם.
במשרד הביטחון לא השיבו לבלומברג, ב-NSO ודובר צה"ל סירבו להגיב לסוכנות הידיעות, אולם מקנדירו נמסר כי "החברה מוכנה לסייע למאמץ המלחמתי בכל דרך אפשרית.

כזכור חברות הסייבר הישראליות NSO וקנדירו נכנסו לפני שנתיים לרשימה השחורה של ארצות הברית היות ונוספו ראיות לכך שהן פיתחו וסיפקו תוכנות ריגול לממשלות זרות אשר פעלו לפגיעה זדונית בפקידי ממשל, עיתונאים, אנשי עסקים, פעילים, אנשי אקדמיה ועובדי שגרירויות. החלטה זו הגבילה את יכולת הייצוא של החברות. מחברת NSO נמסר בזמנו כי "החברה מצרה על ההחלטה מכיוון שהטכנולוגיות תומכות באינטרסים הלאומיים של ארצות הברית ומנעת טרור ופשיעה ובהתאם לכך נפעל כדי להפוך החלטה זו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    באמת אתם חושבים שמישהו יקנה את השטות הזאת...
    יצחק לוי 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר פורסם שהחמאס השתמש בטכניקה תקשורת קוית פנימית כך שכל המודיעין שהיה לא הצליח לעלות על המתקפה הפראית הזאת אז מה תועלת יש במערכות כושלות כאלה
    סגור
  • 2.
    ולמה מפרסמים את זה? הזוי (ל"ת)
    Kop 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    יש ידיעה אולי מתי נכנסים
    מוטי 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לעזה ועם איזה כוחות וליווי ומי מוביל את הכוחות. אחלה כתבה אויב מבית.
    סגור