משפט

נהגי המוניות בישראל עומדים בפני צרה: אלו הקנסות החדשים שיקבלו

משרד המשפטים נתן אור ירוק למהלך שעשוי לשנות את פני האכיפה בענף המוניות בישראל- מעבר מאכיפה פלילית לאכיפה מנהלית נגד הנהגים
מערכת ice |  1
מוניות יאנגו (צילום shutterstock)
לאחר שנים של מאבק, משרד התחבורה הישראלי עומד בפני נקודת מפנה משמעותית בניסיונותיו לשפר את שירותי המוניות במדינה. לאחרונה, משרד המשפטים נתן אור ירוק למהלך שעשוי לשנות את פני האכיפה בענף - מעבר מאכיפה פלילית לאכיפה מנהלית.
המהלך, שנדחה במשך שלוש שנים, מבטיח להביא לשינוי דרמטי באופן שבו מתמודדת המדינה עם עבירות בתחום התחבורה הציבורית. במקום הליכים פליליים ארוכים ומסורבלים, המשרד מקווה להטיל קנסות מנהליים שיאפשרו תגובה מהירה יותר ויעילה לעבירות.

על פי פספורטניוז, אחד המוקדים העיקריים של הבעיה הוא נמל התעופה בן גוריון, שם מדווחים נוסעים על שורה של בעיות - מזמני המתנה ארוכים ועד לסירוב נהגים להסיע למקומות מסוימים. משרד התחבורה מגיב בהצבת פקחים סמויים וגלויים, אך מודה כי נדרש שינוי מערכתי.
הרפורמה המוצעת לא רק תאפשר אכיפה מהירה יותר, אלא גם תחמיר את הענישה במטרה להגביר את ההרתעה. עם זאת, המשרד שומר על האפשרות להעמיד לדין פלילי במקרים חמורים במיוחד.
למרות הביקורת, משרד התחבורה מדגיש כי אין הקלה באכיפה. הנתונים מראים כי בשנתיים האחרונות הוגשו למעלה מ-4,000 תלונות נגד נהגי מוניות, ו-349 כתבי אישום. השינוי המוצע נועד להפוך את המערכת ליעילה יותר, לא לרכך אותה.
בעוד שהמהלך מבטיח, האתגר האמיתי יהיה ביישומו ובהשפעתו על חווית הנוסעים. האם זה יביא לשיפור משמעותי בשירותי המוניות בישראל? זו השאלה שתעסיק את הציבור ואת קובעי המדיניות בחודשים הקרובים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרטא ברטא (ל"ת)
    סופרז 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור