משפט

רשות המסים חושפת: כך עבד עוקץ ההלוואות שהפיל ישראלים

חקירה משותפת של משטרת ישראל, רשות המיסים והרשות להלבנת הון ומימון טרור, הובילה למעצרם של 6 חשודים בגין ניהול אסור של קו הלוואות בריבית וסחיטה באיומים של עשרות קורבנות שלא עמדו בהחזר ההלוואות. לחשוד המרכזי מיוחס על פי החשד קשר עם משפחת פשע מהמגזר הערבי
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90)
היחידה לאכיפה כלכלית - אכ"ל צפון - בלהב 433 בשיתוף עם פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ברשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה בחשד לניהול קו הלוואות בריבית שלא כחוק של חשודים מהצפון וסחיטה באיומים של הקורבנות אשר לא הצליחו לעמוד בהחזר ההלוואות. 
מהחקירה עולה כי החשודים הלבינו את הכספים שברשותם בצ'יינג'ים בנצרת והם חשודים בגין עבירות של השמטת הכנסות, ניהול ספרי חשבונות כוזבים והלבנת הון בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

עוד עולה מהחקירה כי כחלק משיטת הפעולה של החשודים ותוך כדי ניהול קו ההלוואות בריבית, החשודים כפו על עשרות קורבנות למכור או למשכן את נכסי הנדל"ן שבבעלותם, לטובת הבטחת תשלום ההלוואות האסורות. שווי הנכסים שנתפסו מוערך בכ-19 מיליון שקל. במהלך חיפוש אצל אחד החשודים אותרו 11 שוהים בלתי חוקיים. 
אתמול, בסיוע כוחות של מחוז צפון ושל היחידה הטקטית של מג"ב ובשת"פ יחידות נוספות, החקירה הפכה גלויה עם מעצרם של 6 החשודים והם הובאו לחקירה במשרדי אכ"ל צפון שבלהב 433, בסיומה הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בטבריה. מעצרם הוארך ב-10 ימים נוספים ועד 1.8.24. במהלך חיפושים שנערכו אתמול נתפס רכוש רב הכולל בין היתר: רכבי יוקרה, נכסי נדל"ן, כסף רב במזומן ומסמכים רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה