משפט

שש שנות סירוב הגט הסתיימו: דרך שיחת זום

ארגון "יד לאישה" סייע לש', שבעלה סירב להליך הגירושים בין השניים. לאחר שנים ולחץ מסיבי, אישר לבסוף לבית הדין הרבני למנות שליח בשמו - אך לא הגיע לארץ בשביל ההליך. האישה מספרת כי מדובר במצב בלתי אפשרי ולא הגיוני
מערכת ice | 
שיחת וידאו (צילום pexels)
לקבל גט לעיתים עשוי להיות עניין מסובך. ש', אישה בשנות ה-40 לחייה הייתה מסורבת גט במשך 6 שנים. ש' ובעלה התחתנו ועברו להתגורר במרוקו, כאשר גדלו ילדיהם חזרו הזוג להתגורר בארץ. בארץ הנישואים לא צלחו והבעל החליט לחזור למרוקו. כאשר ביקשה ש', עורכת דין במקצועה, להתגרש ממנו, סירב הבעל לתת לה גט.
על-פיו דיווח שפורסם בעיתון ישראל היום, לא עזרו בקשותיה החוזרות של ש', וגם לא סנקציות שונות שהוטלו על בעלה לשעבר. כאשר הגיע לארץ לביקור אף הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ, והוא נאלץ להישאר בישראל במשך ארבעה חודשים ללא אפשרות ליציאה, אך הדבר לא עזר והוא עדיין סירב להעניק לש' את הגט המבוקש. בסופו של דבר, פנתה לארגון "יד לאישה" המייצג נשים עגונות ומסורבות גט. 
בזכות הארגון, גדלו מנופי הלחץ על הבעל. הוא לא ראה את בנותיו במשך שש שנים, הוצא נגדו צו הוצאה לפועל וחלקו בדירה המשותפת שהייתה שייכת לבני הזוג עמד בסכנה. לבסוף, לאחר שנים של סירוב, אישר הבעל לתת לאשתו גט. בשביל הליך זה לא הגיע לארץ, אלא התחבר דרך שיחת זום ממרוקו ואישר לבית הדין למנות שליח גט. כחלק מההסכם בין הפרודים, מחצית מהדירה תירשם על שמותיהן של בנותיו. ש' הודתה לארגון וסיפרה כי הם סייעו לה להחזיר את החופש שלה. לדבריה, מצב של סרבנות גט במשך שש שנים הוא בלתי אפשרי ומייאש והוא אינו הגיוני עבור שום אישה בשום מצב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה