משפט

מהפכה בענף המשפט: מהלך חשוב עבור המשפחות השכולות

דן אנד ברדסטריט קיימה את פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המשפט בתחום דיני משפחה וירושה. במסגרת הפורום, דנו הבכירים בהשפעת המלחמה על דיני משפחה וירושה, סמכות בית המשפט בעניין מזונות קטינים וכו'. האפוטרופוס הכללי, בן ציון פיגלסון: "קיצרנו משמעותית את לוחות הזמנים של קיום צווי ירושה"

מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
דן אנד ברדסטריט קיימה את פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המשפט בתחום דיני משפחה וירושה, בראשות עו"ד בן ציון פיגלסון, האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה במשרד המשפטים.
במסגרת הפורום, המשתתפים דנו בנושאים הבוערים שעל סדר היום המקצועי, ביניהם השפעת המלחמה על דיני משפחה וירושה, סמכות בית המשפט בעניין מזונות קטינים והיעדר הכרעה בבית המשפט העליון, השינויים בחוק הירושה וההשפעות של העברת כספים ורכישת נכסים בחו"ל, מינוי אפוטרופוס לדין ועוד.
עו"ד שילה זברו וייס, מנהלת מחלקת Duns 100 בדן אנד ברדסטריט, ציינה: "מלחמת חרבות ברזל שינתה את המדינה ויש לה השפעה של שנים קדימה. ראינו לאחרונה כמה תיקוני חקיקה שהם תוצאה ישירה של השפעות המלחמה, וכן חקיקה זו נועדה להתמודד עם הסיטואציות הייחודיות שנוצרו בעקבותיה ולהבטיח התייחסות מתאימה למקרים השונים שנוצרו.
בנוסף, ראינו מגמה שהתגברה – מיזוגים של משרדי דיני משפחה צוברים תאוצה לאור חשש מקושי תזרימי, שכן מיזוג הוא כלי של עסק להתמודד עם חוסר וודאות ודרך להבטיח יציבות כלכלית מסוימת".
עו"ד בן ציון פיגלסון, האפוטרופוס הכללי והממונה על ענייני הירושה במשרד המשפטים, אמר כי יש להמשיך את הרציפות התפקודית של משפחות רבות שאיבדו את יקיריהן במהלך המלחמה.
"במבחן התוצאה קיצרנו בצורה משמעותית את לוחות הזמנים של קיום צווי ירושה עבור משפחות חללי המלחמה והנרצחים. הורדנו את לוחות הזמנים ל-18 ימים, זוהי בשורה גדולה למשפחות. חשוב לציין כי אנחנו כל רגע מחכים לשובם של החטופים, ורבים לא יודעים אבל המחוקק מקנה לאפוטרופוס הכללי, את היכולת לטפל בעסקים של נעדרים".
עו"ד עמרי דליהו,  שותף בכיר במשרד עורכי דין ונוטריון דליהו רונן ושות': "מלחמת חרבות ברזל השפיעה באופן ישיר על דיני הירושה בישראל, תוך הבאת דיני המשפחה והירושה להתאמת המציאות הכואבת של אובדן המוני ואירועים טראגיים. התיקונים לחוק מגלמים גישה אנושית וגמישה יותר, המאפשרת להתמודד עם האתגרים המורכבים והבלתי צפויים שהמלחמה הביאה עמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה