משפט

כרמלה מנשה מגיבה לראשונה לפיצוי הענק שתקבל: "גבול ברור"

פרסום ראשון: לאחר שביהמ"ש קבע שתקבל 600 אלף שקל כרמלה מנשה מסרה: "אני שמחה על פסיקת בית המשפט שקבע קו גבול ברור לאמירות שיש בהן פגיעה מינית של ממש, גם אם נאמרות שלא בפניו של אדם ובמהלך שידורים ברדיו. זה מסר ברור ויישום של חוק הטרדה מינית שמותאם למציאות של ימינו"
כפיר אדר |  3
הראל סלוצקי ועופר דומינגז (צילום יח"צ)
לאחר שניתן פסק דין היום (שני) בבית הדין המחוזי בתל אביב בו זכתה כרמלה מנשה, הפרשנית הצבאית של כאן רשת ב בתביעה שהגישה נגד רדיו צפון והמגישים עופר דומינגז והראל סלוצקי בגין הטרדה מינית. בכתב התביעה שהגישה מנשה נכתב כי המגישים הציגו אותה, במהלך שידור תוכניתם ברדיו, כמי שמשיגה את מקורותיה באמצעות מעשים מיניים, כעת היא מגיבה לראשונה.
כרמלה מנשה מסרה: "אני שמחה על פסיקת בית המשפט שקבע קו גבול ברור לאמירות שיש בהן פגיעה מינית של ממש, גם אם נאמרות שלא בפניו של אדם ובמהלך שידורים ברדיו. זה מסר ברור ויישום של חוק הטרדה מינית שמותאם למציאות של ימינו"

בית המשפט קבע כי במעשיהם רדיו הצפון והמגישים הטרידו מינית את כרמלה מנשה והשפילו אותה בצורה בוטה ומכוערת ופסק כי הם ישלמו לה פיצוי בגובה חצי מיליון שקלים, ועוד מאה אלף שקלים הוצאות משפט. בפסק הדין הדגיש בית המשפט כי על פי החוק למניעת הטרדה מינית ביזוי והשפלה מיניים אינם ביטוי המוגן על ידי הזכות לחופש הביטוי, ומטרידים מינית אינם יכולים להסתתר מאחורי טיעונים של סטירה והומור.
עו"ד עופר רון שייצג את מנשה אמר לאחר מתן פסק הדין: "אני מקווה שפסק כזה ישפר את השיח הציבורי בכלי התקשורת וברשתות החברתיות ויבהיר שכל אדם שייחוס באמצעות ביטויים מיניים באדם כלשהוא ישלם על כך מחיר גם אם הוא שדרן או עיתונאי". 
ד"ר אורית קמיר, שניסחה את החוק למניעת הטרדה מינית מבהירה כי: "חשיבותו הגדולה של פסק הדין היא בכך שהוא מוציא לראשונה מן הכוח אל הפועל שתי נקודות הגלומות בחוק. האחת שביזוי והשפלה של אדם על רקע מינו, מיניותו או נטייתו המינית אסורים בין שהוא נוכח במקום הביזוי, ובין שאיננו נוכח שם פיזית. לכן גם השפלה מינית באמצעות שידורי רדיו או באינטרנט היא הטרדה מינית אסורה. הנקודה השנייה היא שגם אם ההטרדה המינית נעשית באמצעות דמות שאיננה המוטרדת עצמה, אך היא דומה לה, ונוצרה, למשל, באמצעות חיקוי קולי (או בינה מלאכותית), ההטרדה. 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כרמלה מנשה
    קרדאי 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשמור על הלשון כל מה שהרויחו גולדסטאר הפסידו לה לה לה חה חה חה
    סגור
  • 2.
    מגיע להם. עיתונאית מרהיבה שמבזים באופן מיזוגני -
    רונה 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גברים קטנים, אנשים קטנים, שהדרך היחידה שלהם להתמודד עם הבינוניות שלהם היא להשתמש בכלי הישן ביותר - הטרדה מינית - כדי להזכיר לכתבת מדהימה ומקצועית איפה מקומה. דוחים הלוואי שזה יגמור עליהם
    סגור
  • 1.
    קדימה מירי רגב תתבעי את אלעזר שטרן (ל"ת)
    גיא 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור