משפט

אלאור אזריה שוב על הכוונת: האיסור החדש שהוטל עליו

אלאור אזריה ובני משפחתו נמצאים ברשימת האנשים אשר בשל מעורבותם בםגיעה בזכויות האדם או פגיעה בשלום, נאסר עליהם להכנס לשטח המדינה, כ-8 שנים לאחר המעשה ולאחר שריצה עונש מאסר
מערכת ice |  3
אלאור אזריה (צילום פלאש 90)
כ-8 שנים לאחר הירי שביצע אלאור אזריה במחבל, משרד החוץ האמריקאי פרסם מסמך המציג הטלת הגבלות על מתן אשרות כניסה לשטח ארצות הברית לקבוצת אנשים בשל מעורבותם, או תרומתם המכוונת לערעור השלום, היציבות והביטחון בגדה המערבית ולפגיעה בזכויות אדם. בין היתר הוזכרו במסמך אלאור אזריה ובני משפחתו, עליהם נאסרה כניסה לארצות הברית. 
ההחלטה האמריקנית התקבלה יותר משבע שנים לאחר הרשעתו של אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. הוא נשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל, ושוחרר מהכלא אחרי שריצה חצי מהתקופה - במאי 2018. בנוסף הורד אזריה לדרגת טוראי.
במסמך נכתב כי בין היתר, תיאסר כניסתו של "אלאור אזריה, סמל לשעבר בצבא ההגנה לישראל (צה"ל), בהתאם לסעיף 7031(ג) על מעורבותו בהפרה בוטה של ​​זכויות אדם, כלומר הרג ללא משפט בגדה המערבית. כתוצאה מפעולה זו, עזריה וכל בני משפחה קרובים אינם כשירים לכניסה לארצות הברית". 
עוד הוסבר במסמך שפורסם: "באופן ספציפי, מגבלות אלה מתנהלות נגד מי שהשתמשו באלימות כלפי אנשים או רכוש, או הגבילו באופן בלתי הוגן את הגישה של אזרחים לשירותים חיוניים ולצרכים בסיסיים, לרבות גישה למזון, מים, חשמל או אספקה ​​רפואית. גם בני המשפחה הקרובים של אנשים אלה עשויים להיות כפופים להגבלות אלה". 
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם מתנקמים גם במשפחה זהו תקדים!
    אאבב 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מתנקמים גם במשפחה זהו תקדים! שמאפשר גירוש משפחות מחבלים. אצלי אוביידן לא מוזמנים/נכנסים לישראל
    סגור
  • 2.
    שקיעתה של ארהב (ל"ת)
    יונה 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האם יש איסור גם למחבלים להיכנ לארה"ב או שביידן מפחד מהם (ל"ת)
    פסיכולוג 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור