משפט

ערוץ 14 תבע את וואלה: זה מה שהוחלט בין הצדדים

בחודש נובמבר 2023 נטען כי ערוץ 14: "לא שלח כתבים לעצרת החטופים ולא סיקר אותה", כעת צוין בוואלה: “אנו מצרים על כך”. באתר פרסמו הבהרה על מה שנכתב בשמם, אך למרות תביעה גדולה של 280 אלף שקל נגדם ודרישת מחיקה או תיקון כתבה, הסתפקו בוואלה בהבהרה בלבד מבלי לשלם פיצויים ובלי לתקן או למחוק את האייטם
מערכת ice |  2
ערוץ 14 תובע את וואלה (צילום מסך ערוץ 14, ראובן קסטרו)
​באופן מאוד לא שגרתי, באתר “וואלה” פורסמה הבוקר (ראשון) הבהרה בנוגע לדיווח שגוי מחודש נובמבר 2023 בו נטען כי ערוץ 14 לכאורה: "לא שלח כתבים לעצרת החטופים ולא סיקר אותה", אבל כעת נאלץ האתר להתנצל בפני ערוץ 14, במה שהם מכנים "פייק ניוז".
כתבת ערוץ 14 הסתבר כן נכחה באירוע ועל כן צוין בוואלה: “אנו מצרים על כך”. אז מצד אחד וואלה פרסמו הבהרה על מה שנכתב בשמם, כך שמדובר בניצחון לערוץ 14, אבל מאידך: הייתה תביעה גדולה של 280 אלף שקל ודרישת מחיקה או תיקון כתבה, ובפשרה לא שולמו פיצויים והכתבה נשארה כמות שהיה. רק פורסמה הבהרה של תיקון טכני של נוכחות כתבת, אז אולי ניתן לראות בכך ניצחון לוואלה.
בערוץ 14 חגגו את ההישג בכתבה משלהם וכתבו: "בעמוד הבית של "וואלה" התפרסמה הבהרה בקשר לדווח שגוי על ידם הטוען כי ערוץ 14 לא שלח כתבים לעצרת החטופים ולא סיקר אותה. הערוץ הגיש תביעת דיבה נגד "וואלה" וורטהיים בטענה כי בפועל כתבת הערוץ כן נכחה באירוע "ובני משפחה של החטופים מרואיינים בתוכניות השונות", וזאת תחת הכותרת: "בעמוד הבית: הפייק ניוז של ‘וואלה’ וורטהיים נגד ערוץ 14 נחשף".

בהודעה של וואלה גם הובהר: “ביום 15/11/23 פורסמה באתר וואלה כתבה אודות סיקור משפחות החטופים על ידי ערוץ 14, נבקש להבהיר כי ערוץ 14 שלח כתבת לעצרת ולצעדה שקיימו משפחות החטופים ביום 14/11/23".
עוד הוסבר: "במידה והובן מפרסומנו כי ערוץ 14 כלל אינו מכסה את משפחות החטופים בשידוריו אנו מצרים על כך“. הדברים אמורים לכתבה במדור הברנז’ה של “וואלה” בשם “‘עושים לנו סלקציה’; בערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים”, עליה היה חתום דוד ורטהיים.

הבהרת וואלה וההתנצלות לערוץ 14
עוד באותו היום צייץ ורטהיים ציוץ נוסף שבו כתב: “בהמשך ל(אי) סיקור משפחות החטופים ב-14: מדובר בפשע רציני יותר. משיחות שעשיתי עם כמה משפחות, מתברר שבערוץ ממש עושים סלקציה עריכתית: הודפים ובולמים כל הצעה לראיונות/אייטמים עם נציגי משפחות שרוצות להחזיר את כולם הביתה עכשיו (כמו שאומרת הסיסמה) – ומתעדפים את מי שרוצה להחזיר אותם הביתה, אבל ‘לאו דווקא עכשיו'”.

הכתבה בערוץ 14 היום. צילום מסך
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וואללהתמיד היו נוכלי תשקורת. מעניין מי
    חנניה אלרואי 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסכים או כפה אי תשלום פיצוי לערוץ 14 - ערוץ 14 או השופט?
    סגור
  • 1.
    פייייייייק וואלה פיייקקקקקק , 14 ענק (ל"ת)
    דן 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור