משפט

ניצל מהנובה והבריח סמים ב-100 מיליון שקל: "בוכה בחקירה"

החקירה המורכבת, שנמשכה מספר שבועות, כללה מעקבים, האזנות סתר ויירוט תקשורת בין החשודים. הצוות המיוחד שהוקם לטיפול בפרשה הצליח לאסוף ראיות מוצקות נגד שלושה גברים, תושבי ירושלים, אשקלון ובת ים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. אחד החשודים, ש' בן ה-42 מבת ים, זוהה כניצול מתקפת הטרור במסיבת הנובה
מערכת ice |  2
אזור מסיבת הטבע נובה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בימים האחרונים חשפה משטרת ישראל מבצע נרחב לסיכול הברחת סמים מסוכנים לארץ. בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים הצליחו למנוע הברחה של רבע טון קוקאין, בשווי מוערך של כ-100 מיליון שקל, מדרום אמריקה לישראל. המבצע, שזכה לכינוי "לבן כשלג", הוביל למעצרם של שלושה חשודים ולחשיפת רשת הברחה מתוחכמת.
על פי הפרסום במאקו, החקירה המורכבת, שנמשכה מספר שבועות, כללה מעקבים, האזנות סתר ויירוט תקשורת בין החשודים. הצוות המיוחד שהוקם לטיפול בפרשה הצליח לאסוף ראיות מוצקות נגד שלושה גברים, תושבי ירושלים, אשקלון ובת ים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. אחד החשודים, ש' בן ה-42 מבת ים, זוהה כניצול מתקפת הטרור במסיבת הנובה.

במהלך הדיון בהארכת מעצרם, חשף ש' את סיפורו הטראגי: "אני שורד נובה. נהרגו לי תשעה חברים ועוד חיילים", סיפר בדמעות. "אני בוכה בחקירה וזה לא עושה לי טוב. קשה לי מאוד עם הסיטואציה הזאת, זו פעם ראשונה שלי. לא עשיתי משהו וניצלו אותי ואני מצטער על זה". דבריו של ש' מעלים שאלות נוקבות לגבי ניצול אנשים פגיעים על ידי ארגוני פשע.
גורם בכיר במשטרה הדגיש את חשיבות הסיכול: "מדובר על כמות מטורפת של סמים שהייתה יכולה להציף את מדינת ישראל. יש מחסור בקוקאין בארץ, וההברחות לרוב מתבצעות באמצעות אוניות משא ובשיטות מתוחכמות". החוקרים מעריכים כי מאחורי ההברחה עומד ארגון פשע גדול, והם ממשיכים בחקירה במטרה לחשוף את כל המעורבים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הברחת הסם
    קרדאי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כל הכבוד ניצול שמיצול אם היה מצליח להבריח היה קוטף קופה יפה לזה כן הוא היה מוכן אבל לבכות אחרי שנתפס אז ממציאים דברים ומסתמכים על בנובה הוא עבר סם שיכל לרצוח הרבה אנשים הוא צריך להיקבר בכלא לכל החיים
    סגור
  • 1.
    אמרו באולפנים שלניצולים ומשפחות החטופים הכל מותר, אז… (ל"ת)
    מסביר פנים 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור