משפט

יזם הנדל"ן הבטיח רווחי ענק ורימה משקיעים: הונאת הענק נחשפת

היזם הבטיח למשקיעים תשואות מפתות בפרויקטים יוקרתיים ברחבי העולם, מצוי כעת במוקד חקירה מקיפה של פרקליטות מיסוי וכלכלה. לצדו, עו"ד גיא אבני, ששימש כנאמן לכספי המשקיעים, נמצא גם הוא תחת זכוכית מגדלת, כשהשניים מואשמים בניהול מערכת מורכבת של הונאות והטעיות שהותירה משקיעים רבים ללא חסכונות חייהם
מערכת ice | 
צילום shutterstock
בלב סערה משפטית וכלכלית מסעירה, מוצא עצמו דוד אברהם כץ, יזם נדל"ן ישראלי, על סף כתב אישום בגין חשדות חמורים לכאורה לגיוס כספי משקיעים במרמה ועבירות ניירות ערך, כך לפי פרסום בגלובס. כץ, שהבטיח למשקיעים תשואות מפתות בפרויקטים יוקרתיים ברחבי העולם, מצוי כעת במוקד חקירה מקיפה של פרקליטות מיסוי וכלכלה.
לצדו, עו"ד גיא אבני, ששימש כנאמן לכספי המשקיעים, נמצא גם הוא תחת זכוכית מגדלת, כשהשניים מואשמים בניהול מערכת מורכבת של הונאות והטעיות שהותירה משקיעים רבים ללא חסכונות חייהם. הפרשה, שנחשפת בהיקפה המלא, חושפת רשת סבוכה של מיזמים מרהיבי עין - ממועדוני גולף יוקרתיים ועד לאחוזות מפוארות - שלטענת המשקיעים היו לא יותר מאשליה מתוחכמת.

התיאורים המפורטים של פרויקטים כמו "ספיר", שהבטיח מתחם מלונאי יוקרתי בנגב, או השקעות במיאמי שהבטיחו תשואות גבוהות, מציירים תמונה של הבטחות גרנדיוזיות שהתנפצו אל מול המציאות המרה של אדמות ריקות וחשבונות מרוקנים.
במרכז הסערה עומד כץ, דמות מורכבת שמרקעו המשפחתי והמקצועי המכובד - בנו של חתן פרס ישראל ועובד לשעבר במשרד ראש הממשלה - מוסיף נופך של תדהמה לפרשה. השימוש הנטען בשמותיהם של אישי ציבור מוכרים ומכובדים, ללא ידיעתם, כחלק ממצגי השווא, מדגיש את תחכום ההונאה הנטענת ואת עומק האמון שהופר. בעוד כץ משרת כעת במילואים בעזה, גורלו המשפטי תלוי על בלימה, עם שימוע מתוכנן שעשוי להכריע את עתידו.
הפרשה מעלה שאלות נוקבות על אחריות, פיקוח ואמון בשוק ההון והנדל"ן. בעוד עורכי דינו של כץ טוענים כי מדובר בעניין אזרחי גרידא, היקף הנזק הנטען והמורכבות של המערכת שהוקמה מרמזים על בעיה עמוקה יותר. התיק מדגיש את הצורך בפיקוח הדוק יותר על השקעות מסוג זה ואת החשיבות של בדיקת נאותות מקיפה מצד משקיעים. ככל שהחקירה מתקדמת והליכי פשיטת הרגל מתנהלים, נותר לראות כיצד תיפתר פרשה זו, שכבר עכשיו נחשבת לאחת ההסתבכויות הפיננסיות החמורות בתולדות ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה