משפט

הוצאה לפועל בנתון מטריד: כ-562 אלף ישראלים חייבים כסף

רשות האכיפה והגבייה מפרסמת דוח על פעילות הרשות לשנת 2023: בסוף שנת 2023 כמות תיקי ההוצאה לפועל במדינת ישראל עמדה על  1,982,344 תיקים פתוחים (כולל תיקי איחוד), ירידה של 0.5% ממלאי תיקי ההוצאה לפועל שהיה בשנה שעברה.
מערכת ice |  2
לשכת ההוצאה לפועל (צילום ice)
בשנת 2023 נפתחו 303,355 תיקים חדשים במערכת ההוצאה לפועל, עלייה של כ-15,000 תיקים ביחס לשנה הקודמת - על אף תקנות החירום שלא אפשרו פתיחת תיקים חדשים מתחילת חודש אוקטובר 2023 אז החלה מלחמת "חרבות ברזל".
הצפי לפתיחת תיקים בשנת  2024הוא עלייה של  1%, במערכת ההוצאה לפועל נכון לסוף שנת 2023, ישנם 562,996 חייבים,  לעומת 551,129 חייבים בסוף שנת 2022. נכון לסוף שנת 2023 מלאי תיקי הגבייה במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות עמד על 3,008,659 תיקי חוב פתוחים. מרבית תיקי המלאי הם בשל דוחות משטרה (כ-39%).
 
רשות האכיפה והגבייה, המופקדת על מערכת ההוצאה לפועל, על המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, על מנהל הגבייה הממשלתי ועל יחידות חדלות פירעון, מפרסמת דוח על פעילות הרשות לשנת 2023. הדוח נערך באגף לתכנון מחקר ומדיניות ע"י הגב' רבקה אהרוני, סמנכ"לית האגף, הגב יולנדה גולן מנהלת אגף המחקר, מר דן בן סימון, סגן בכיר למנהל הרשות ומ"מ סמנכ"ל טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, והגב' מאיה גרינברג, סמנכ"לית מקצועית למערכת ההוצאה לפועל ומ"מ חטיבת שירות לקוחות.
מנהל רשות האכיפה והגבייה, אורי ולרשטיין: "שנת 2023 הסתיימה בעת בה מצויה מדינת ישראל בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל. ברבעון האחרון לשנה זו, הוחל מצב חירום בטחוני בחזית ובעורף ובהתאם נקבעו בהוראת שעה, חקיקות דחיית מועדי תשלום וסדרי דין מיוחדים במערכות הגבייה המשפטיות, אלה הפועלות ברשות האכיפה והגבייה".
עוד מסר: "בשנה זו הושם דגש מיוחד על שירות יזום לאוכלוסיות ייחודיות, על טיפול מקצועי ברמת חובות כוללת לחייב, על הגדלת הגבייה הממשלתית ואפשרויות שלום טרום חוב למשרדי ממשלה, על פריסת שירותי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בלשכות נוספות ברחבי הארץ, על השקעה בתשתיות טכנולוגיות מתקדמות לציבור ולמייצגים תוך הרחבת ערוצי שירות ותשלום מקוונים ועוד. לצד עלייה במדדי השירות מקרוב ומרחוק, צומצם משמעותית גם בשנה זו הצורך של לקוחותינו להגעה ללשכות רשות האכיפה והגבייה ובכך גאוותנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הוצאה לפועל מביאה אנשים לסף עוני
    ע 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוצאה לפועל גובה חובות בלי שום התחשבות במצב כלכלי של האזרח, גם בלי שקל בכיס, היא גובה סכומים אסטורונומים ונותנת הנחויות סותרות שמשתנות תדיר. גם כשאדם רוצה לשלם את החוב ומבקש לפרוס אותו לתשלומים על מנת שיוכל לעמוד בתשלומים, הם מאשרים אבל בדקה שאחריה הם מוציאים עיקול על החשבון ומונעים מאדם לעמוד בתשלומים שהם מלכתחילה קבעו. הם יביאו אדם לסף עוני, העיקר לעקל רכוש וחשבונות. בלע לתת באמת מענה ולהתחשב באדם ובמצבו, גם אם הוא יכול לעמוד בפריסה הראשונית שביקש. זה גוף מיותר שמטרתו להביא אנשים לסף רעב, בלי קשר לגביית חובות.
    סגור
  • 1.
    גוף מיותר
    עם ישראל חי 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה באמת מבצעת הוצאה לפועל? כלום. קובה חובות למדינה בלבד, חוב מזונות יכול לשכב עשרות 'שנים...
    סגור