משפט

בית המשפט קבע: רוני יצחקי שיקר אבל לא יאלץ למסור את הזכויות

סכסוך משפחתי שנמשך מאז 2016 הגיע לסיומו. המאבק הגיע עד לבית המשפט העליון וחזר למחוזי. כעת, השופט פסק כי איש הנדל"ן אכן הטעה את אחותו והוביל אותה להאמין כי הפרויקט בגליל ים נגנז. למרות ההכרעה, הדר יצחקי-בר לא זכתה בתביעה. ובכל זאת, מה הן השלכות ההסתרה?
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
הסכסוך המשפחתי שהגיע עד לבית המשפט - הוכרע. שמונה שנים לאחר שהוגשה התביעה של הדר יצחקי-בר נגד אחיה, איש העסקים רוני יצחקי, הגיעה הפרשה לסיום. בתביעה שהגישה האחות נטען כי לאחר שמתו הוריהם ירשו האחים נכסים רבים, ביניהם קרקעות רבות. האחים החלו להסתכסך ביניהם כבר בשנת 2012. גם סכסוכים אלו הגיעו לבית המשפט והסתיימו בגישור וחתימה על הסכם ויתור.
בהסכם וויתרו כל הצדדים על כל עילה שנוצרה לפני חתימת ההסכם. בהסכם זה הייתה מעורבת גם מישאלה שולמן, האחות השלישית לבית המשפחה, שצידדה עם אחותה הדר יצחקי-בר. אך ב-2016 הגישה יצחקי-בר תלונה נוספת לבית המשפט בה טענה כי אחיה שיקר לה לגבי פרויקט נדל"ן בקיבוץ גליל ים.
יצחקי-בר טענה כי במהלך חתימת הסכם הוויתור שיקר לה אחיה ואמר כי ההסכם עם הקיבוץ נגמר והפרויקט לא יצא לדרך, אך בשנת 2015 נחשפה יצחקי-בר לעובדה שחברת אפריקה ישראל מכרה את חלקה בפרויקט ב-66 מיליון שקל, כך שברור שהפרויקט אינו נעלם. התיק הגיע לבית המשפט המחוזי, שם נדחתה התביעה על-הסף משום שנקבע כי כתב הוויתור הופך את התביעה ללא רלוונטית. 
בית המשפט העליון הפך את ההחלטה וקבע כי כתב הוויתור אינו חל על טענות להטעיה, בעקבות כך חזר התיק לבית המשפט המחוזי בו קיבלה האחות הזדמנות להוכיח את טענותיה. בית המשפט המחוזי קבע כעת כי הדר-יצחקי לא האמינה בשלב חתימת הסכם הוויתור כי יש לה זכויות בפרויקט, ולכן בקשתה לקבלת זכויות כעת היא אינה רלוונטית. למרות זאת, בגלל ששיקר קבע בית המשפט כי למרות ההפסד של האחות היא לא תשלם את הוצאות אחיה, כמקובל מבחינה משפטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה