משפט

10,000 דולר לכלב ורק 8 למשרתים: המשפחה העשירה מסתבכת

בית המשפט בשוויץ הגיש כתב אישום פלילי כנגד ארבעה מחבריי אימפריית הינדוג'ה. על-פי החשד: שילמו שכר רעב לעובדים, אסרו על יציאתם ולקחו את דרכוניהם. עורכת הדין מטעם ההגנה טוענת כי לא היו מעורבים באופן ישיר בהעסקה 
מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
המשפחה העשירה ביותר בבריטניה עומדת למשפט בשוויץ באשמת סחר בבני אדם. על-פי ההאשמות, בני המשפחה שילמו 8 דולרים ליום עבודה עבור העובדים בווילה שלהם הצמודה לאגם ג'נבה. להשוואה, בבית המשפט נטען כי המשפחה הוציא כמעט 10,000 דולר בהוצאות שקשורות לכלב המשפחתי שלהם. עוד סופר כי ימי העבודה של המשרתים, על-פי התביעה, נמשכו כ-15 ו-18 שעות. בנוסף נטען כי המשפחה החרימה את הדרכונים של עובדיה. 
על-פי דיווח סוכנות הידיעות רויטרס, המשפחה שבמרכז התביעה, משפחת הינדוג'ה, מכחישה את ההאשמות. תחילת ההאשמות החלה בתור תביעה אזרחית, שהובאה על ידי עובדים לשעבר והסתכמה בהסכם פשרה. בעקבות כך, החלה חקירה פלילית באשמת סחר בבני אדם והתעמרות בעובדים כלפי המשפחה. על-פי ההאשמות, בני המשפחה הטיסו את המשרתים שלהם לתוך ואל שוויץ. כן נטען כי שילמו את משכורותיהם של העובדים בהודו, כך שלא ניתן להם כסף מקומי. העובדים, כך סופר, לא יכלו לצאת משטח הבית ללא אישור מיוחד. 
עו"ד הדין שמייצגת את המשפחה, יעל חייט, סיפרה כי הטענות על ימי עבודה של 18 שעות הן מוגזמות. עוד טענה, על-פי דיווח פורבס, שהמשכורת ששולמה לעובדים לא יכולה להסתכם רק בתשלום המזומן שניתן להם, משום שהם קיבלו תמורת עבודתם גם מגורים ואוכל. עוד נטען כי בני המשפחה עצמם אינם היו מעורבים בהעסקה הישירה של העובדים, ולא היו מודעים לתנאים. התביעה מבקשת עונש של שנים עבור כל בני המשפחה המואשמים ופיצויים בשוויה מיליוני דולרים עבור הנפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה