משפט

אמזון חוטפת בענק: מדוע הוגשו כ-15 אלף תביעות נגד ענקית המשלוחים?

כ-15 אלף נהגים של אמזון התלוננו כי הם אינם מקבלים את השכר המגיע להם עבור שעות נוספות, מאחר והם מוגדרים כעובדי קבלן ולא כעובדים שכירים מן המניין. לטענת עורכי הדין, הנהגים חתמו על חוזה שלא מאפשר להם להגיש תביעה ייצוגית ולכן נאלצו להגיש תביעות בנפרד ומסורבל
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
בארה"ב קיימת אפשרות לעבוד כ"פרילנסר" בתור נהג של רשת המוניות אובר, ליפט ועוד. לאור ההצלחה וההיענות של נהגים רבים להשתתף בדבר, בשנת 20115 אמזון הודיעו כי הם יאפשרו גם לנהגים להירשם ולספק בעצמם חבילות של החברה. אך כמו בכל עבודת קבלן, טענות על בעיות בתשלום ובתנאים החלו לצוף במהרה.
כפי שדווח ב-CNN, יותר מ-15 אלף מנהגים של אמזון הגישו אתמול (שלישי) תביעה נגד אמזון, בטענה שהחברה סיווגה אותם כ"קבלנים עצמאיים" במקום כעובדים עם שכר מינימום שמגיע להם תשלום על שעות נוספות. בין ההגדרה של עובד קבלן לעובד שכיר מן המניין יש הבדלים מהותיים, הכוללים הבדלים בין ההטבות שמגיעות כולל הזכאות לשכר מינימום. חשוב לציין, זו בהחלט איננה התביעה הראשונה איתה תאגיד הענק מתמודד.
בתביעה נכתב כי אמזון נותנת לאנשים את הזכות לקבוע את לוח הזמנים שלהם ולמעשה להיות "הבוס של עצמם", אך נטען כי החברה משלמת לנהגים רק עבור "משבצת" שנקבעה מראש. כלומר, אם נהג מסוים את עצמו למשלוח שאמור לקחת כשלוש שעות אך המשלוח לקח יותר משלוש שעות – הוא עדיין יקבל תשלום רק עבור שלוש השעות הראשונות, ללא תוספת על הזמן נוסף בו עבד.
עוד נמסר בדיווח כי הנהגים הגישו תביעות באופן עצמאי במקום תביעה ייצוגית, מאחר ובחוזה שלהם הם חתמו כי הם לא יוכלו להגיש תביעה ייצוגית כנגד חברה. לטענת עורכי דין המשתתפים בתביעות, הדבר "מגביל את החתירה של הנהגים לצדק", ולכן הוגשו יותר מ-15 אלף תביעות שונות במקום תביעה ייצוגית אחת בלבד.
נזכיר כי רק לאחרונה החברה הודיעה כי היא תרחיב את שירות המשלוחים באמצעות רחפנים שלה, לאחר שקיבלו אישור מרשות התעופה האמריקנית לטווחי תעופה נוספים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה