דיגיטל וטק

אמזון במהלך נגד העובד שנחטף: זו הסיבה שהענקית שמרה של שתיקה

על רקע שתיקת אמזון בנושא חטיפת סשה טרופנוב, מהנדס החומרה של הענקית, עובדי החברה מספרים כי בתחילת המלחמה התבקשו על ידי בכירי משאבי האנוש שאלו לא יתלו שלטים כמחווה להזדהות עם החטוף

מערכת ice | 
אמזון תשקיע 9 מיליארד דולר בסינגפור (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
אמזון, החברה האמריקנית למסחר אלקטרוני ושירותי מחשוב ענן, "זוכה" ללא מעט ביקורת חריפה מפרוץ המלחמה הנוכחית בשל העובדה כי היא מקפידה שלא להתבטא בנושא חטיפת סשה טרופנוב, מהנדס החומרה של הענקית, על ידי מחבלי הנוח'בה באותה שבת שחורה. 
טרופנוב שימש כמהנדס החומרה בחטיבת אנפורנה באמזון. מלבד מספר שיחות שקיים מנהל אמזון ישראל לעובדים בארץ, החברה העולמית שמרה על שתיקה בנושא ולא התייחסה לעובדה כי מהנדס החומרה שלה מוחזק בשבי חמאס החל מה-7 באוקטובר.  
על פי הפרסום של גלובס, אותה התנהלות מושפעת ממדיניות אמזון. על פי תכתובות שהגיעו לגלובס, נראה כי בשבועות הראשונים למלחמה, נשלחה הודעה חריגה במיוחד בקבוצת ההתכתבויות של קהילת Jewish Affinity מחוץ לישראל.
באותה קבוצה משתתפים עובדים יהודים של אמזון ואלו מספרים כי נחשפו להמלצה מטעם מארגני הקבוצה כי אלו לא יתלו שלטים כמחווה להזדהות עם החטוף. באותה הודעה נכתב, כי מדובר בבקשה של בכירי משאבי האנוש בחברה העולמית. 
אחד העובדים של הענקית אמזון סיפר לגלובס על פעולה שרצו העובדים לבצע עבור טרופנוב, אך זו לא יצא לפועל לבסוף בעקבות מדיניות אמזון. "הייתה יוזמה לתלות שלטים המציינים כמה זמן סשה עובד באמזון מול כמה ימים הוא חטוף, אך ההנחיה הייתה שלא לתלות אותם".
על אף אותה הנחיה, החלו עובדי החברה לבצע מספר פעולות למען העלאת המודעות בנושא החטוף סשה טרופנוב ואלו תלו מספר שלטי הזדהות ואך קיימו מפגש מיוחד הנקרא "קפה עם סשה".
בעקבות כך, אמזון הקפידה להפגין סבלנות בנושא ולמערכת האימוג'יז של הענקית נוסף סמלון המסמל את סשה. למרות זאת, אם נסתכל על משרדי הענקית העולמית, עובדים רבים חוששים לקיים פעולות כאלו ומטעמם נמסר לגלובס, כי הם זועמים על שתיקת אמזון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה