משפט

תביעת המיליונים נגד התאגיד נדחתה: התובעות ישלמו 70 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את תביעת הענק בסף של 3 מיליון שקל בגין לשון הרע נגד תאגיד השידור, ואף פסק לתובעות הוצאות בסכום של 70 אלף שקל. כאן חדשות: "המטרה של השידור הציבורי להוות כתובת עיתונאית לחשיפת עוולות, כשלים ופגיעה בחסרי ישע. נמשיך לעשות את עבודתנו נאמנה בסטנדרטים העיתונאיים הגבוהים ביותר"
מערכת ice | 
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בסוף החודש האחרון תביעת לשון הרע שהוגשה נגד כאן תאגיד השידור ונגד כתב החינוך של כאן חדשות לירן כוג'הינוף אשר במרכזה דיווח חדשותי על חקירת משטרה בחשד להתעללות בגן ילדים בשם "הגן של אביטל".
השופט מנחם רניאל, הדף את טענות התובעים (הבעלים ומנהלת הגן שנסגר, בתה של הבעלים וגן הילדים עצמו) בעקבות הפרסומים שהופצו אודות מעשי התעללות והזנחה בגן. בתביעה העיקרית נטען "להכפשת התובעות וייחוס עבירות של התעללות בחסרי ישע והזנחת 13 קטינים מבלי להיזקק לבדיקת העובדות לאשורן על ידי הרשויות, תוך רמיסת שמן וכבודן והבאת הגן לקריסתו וסגירתו".
מדובר כתבה שפורסמה במהדורת חדשות הערב בערוץ כאן 11 בחודש נובמבר 2017  שעסקה בטענות שעלו במהלך חקירת המשטרה ביחס למה שמתחולל ב"גן של אביטל", תחת ניהולה של אביטל חרובי ובתה אופיר, ששימשה על פי דבריה סייעת בגן. בדיווח הובאו דברי אימהות וסייעות על מה שהתרחש לטענתן בגן: מעשי התעללות והזנחה של הפעוטות.  
לאחר הליך משפטי ארוך קיבל בית-המשפט, השופט ד"ר מנחם רניאל, את כל טענות התאגיד שיוצגו ע"י עו"ד טל ליבליך ועו"ד רעות פרידנרייך ממשרד ליבליך מוזר גליק. בהן הגנת האמת בפרסום, הגנת תום הלב והעיתונאות האחראית. בית המשפט קבע שכאן חדשות עמדו בכל כללי האתיקה העיתונאים כנדרש בשידור הציבורי. בית המשפט דחה גם את יתר טענות התובעות בדבר הסגת גבול, האזנת סתר וכן את טענתן כי לא ניתנה להן אפשרות סבירה להגיב. בית-המשפט נתן את מלוא האמון בגרסת התאגיד ובגרסת הכתב באשר לעבודה העיתונאית האחראית שנעשתה במסגרת הכתבה: "מעבר לכך שפרסם אמת בכתבה, לירן  [כתב החינוך של התאגיד] פעל בהכנת הכתבה באופן אחראי, הוגן ובתום לב". 
 
בסופו של ההליך, בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי התובעות ישלמו לתאגיד השידור כ- 70 אלף שקל לכיסוי הוצאות משפט.
עו"ד ליבליך ועו"ד פרידנרייך מסרו: "פסק הדין העמיק והפך כל אבן בשאלות העובדתיות והמשפטיות. קביעותיו באשר לעבודה העיתונאית המקצועית של תאגיד השידור הישראלי מדברות בעד עצמן".
כתב החינוך לירן כוג'הינוף מסר: "קביעותיו של בית המשפט לפיו פעלתי בעיתונאית אחראית ובמקצועיות מוכיחות שעבודה עיתונאית מעמיקה משתלמת. בעידן שבו החשדות להתעללות בפעוטות רק הולכים וגדלים, טוב לדעת שנוכל להמשיך ולדווח על נושא זה לציבור, ללא מורא". 
מכאן חדשות נמסר: "המטרה של השידור הציבורי היא להוות כתובת עיתונאית לחשיפת עוולות, כשלים ופגיעה בחסרי ישע. נמשיך לעשות את עבודתנו נאמנה עבור הציבור ולשדר חדשות בסטנדרטים העיתונאיים הגבוהים ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה