משפט

רשות המסים בהלם: כך נתפסה הברחה מתוחכמת בשווי 3.3 מיליון שקל

בודקי המכס וחוקרי יחידת הסמים והמכס בנמל אשדוד (יס"מ אשדוד) סיכלו בשבוע שעבר ניסיון להבריח לישראל סיגריות באמצעות החבאתן בתוך מכולה שיובאה מאיחוד האמירויות ועליה הוצהר כי היא מכילה מאפים בעלות של כ-55 אלף שקל, אלא שבמשלוח הוחבאו סיגריות בשווי של 3.3 מיליון שקל. כך הבודקים עלו על ההברחה המתוחכמת
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90)
בודקי המכס וחוקרי יחידת הסמים והמכס בנמל אשדוד (יס"מ אשדוד) סיכלו בשבוע שעבר ניסיון להבריח לישראל סיגריות באמצעות החבאתן בתוך מכולה שיובאה מאיחוד האמירויות ועליה הוצהר כי היא מכילה מאפים בעלות של כ-55 אלף שקל.
הסיגריות הוסוו בצורה מתוחכמת, על ידי אחסונן בחבילות הנחזות באופן זהה בגודלן ובמראן החיצוני לחבילות שבהן אוחסנו המאפים כל זאת על מנת להערים ולהקשות על בודקי המכס ובכך להתחמק מתשלום מס אמת.
עם הגעתה לנמל אשדוד, עברה המכולה בדיקה באמצעים טכנולוגיים ופיזיים, במהלכן התגלתה ההברחה. על פי כמות הסיגריות שנמצאו, 150,200 קופסאות, חושב כי המבריחים ניסו להתחמק מתשלום מסים בסך של כ-3.3 מיליון שקל. 
בעקבות סיכול ניסיון ההברחה נעצרו שני חשודים, האחד יבואן שעל שמו הוגשה הצהרת היבוא, ישראלי תושב עין ראפה הסמוך לירושלים, והשני תושב חברון, החשוד כי הוא עומד בפועל מאחורי ניסיון ההברחה והפעיל את הישראלי לצורך ביצוע הברחה. החשודים שוחררו בתנאים מגבילים וחקירתם נמשכת.  
בדיון בערר שהוגש על ידי "החשוד", עבד קאדר כפראוי, שהתקיים בבימ"ש המחוזי בבאר שבע ציינה  כבוד השופטת יעל טייב כי "העורר הינו תושב השטחים ועל כן יש צורך בערבויות גבוהות כדי להבטיח את התייצבותו, במיוחד בשים לב לסכום המס ממנו ביקש להימנע, מהעבירה המיוחסת לו והעונש הגלום בה, וכן בשים לב לעוצמת הראיות שיש בידי המשיבה... מצאתי מקום לדחות את הערר".
ההברחה שנתפסה בנמל אשדוד (דוברות רשות המסים)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה