משפט

אהרון ברק בהחלטה דרמטית: מדוע החליט להתפטר מבית הדין בהאג?

השופט אהרון ברק, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו ,כי הוא פורש מתפקידו כשופט בבית הדין הפלילי בהאג: "התפטרותי הינה מטעמים אישיים-משפחתיים. אני מודה על האמון שניתן בי"
מערכת ice | 
אהרון ברק (צילום יונתן זינדל פלאש90)
השופט אהרון ברק, מי שהיה נשיא בית המשפט העליון של ישראל בעבר ומי שייצג את ישראל בבית המשפט הפלילי בהאג, הודיע אמש (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא פורש מתפקידו כשופט בבית המשפט בהאג. כזכור, אהרון ברק ייצג את ישראל בתביעה שהגיש נגד המדינה דרום אפריקה, זאת בטענה ל"פשעי מלחמה" שבמבצעת ישראל ברצועת עזה. 
במכתב הרשמי שהוציא לבנימין נתניהו נכתב: "שלחתי היום לנשיא בית המשפט הבינלאומי לצדק הודעה על התפטרותי מכהונתי כשופט אד הוק ב-ICJ. התפטרותי הינה מטעמים אישיים-משפחתיים. אני מודה על האמון שניתן בי".
נשיא המדינה, בוז'י הרצוג, התייחס להחלטה כשכתב: "ני מבקש להודות לשופט אהרן ברק ששימש כשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג במינוי של מדינת ישראל בתקופה כל כך רגישה וחשובה לביטחוננו ועתידנו".
עוד כתב נשיא המדינה כי "תרומתו והשפעתו הסגולית על עולם המשפט בישראל ובעולם הייתה בעלת חשיבות רבה מאד במערכה המשפטית כנגד מבקשי רעתנו. נמשיך לעמוד איתנים נגד הרשע, הצביעות ועלילות השקר המוטלות נגד מדינת ישראל וצה"ל".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה