משפט

יוסף חדאד עומד לחטוף תביעה? "הפרת זכויות יוצרים"

בפוסט ברשתות החברתיות הסביר העיתונאי שלומי אלדר: "כמה מילים על 'אשף ההסברה' יוסף חדאד שגם הדליק משואה. הוא משתמש בסרט שלי ומפר זכויות יוצרים. הוא מוציא דברים מהקשרם, משתמש בקטע באופן דמגוגי והופך סיפור אנושי ויפה לתעמולה זולה"
מערכת ice |  3
יוסף חדאד (צילום יוטיוב/ יוסף חדאד)
יוסף חדאד, איש ההסברה הלאומית דואג לשתף תכנים ברשתות כדי להדהד את המסרים ההסברתיים שלו למען מדינת ישראל, אבל מתברר שאחד הסירטונים ששיתף המשפיען כלל את הסרט "חיים יקרים" של העיתונאי והיוצר שלומי אלדר, שלא נתן אישור לשימוש בקטע. 
בפוסט ברשתות החברתיות הסביר אלדר: "כמה מילים על 'אשף ההסברה' יוסף חדאד שגם הדליק משואה. הוא משתמש בסרט שלי ומפר זכויות יוצרים. הוא מוציא דברים מהקשרם, משתמש בקטע באופן דמגוגי והופך סיפור אנושי ויפה לתעמולה זולה. הבחורה הפלסטינית אעלק, יש לה שם: ראידה אבו מוסטפא. לדברים שאמרה יש קונטקסט, אבל בשביל חדאד כל דבר הוא אמצעי כדי לקבל עוד כמה לייקים, זמן מסך והוקרה ממירי רגב. אין מצב שהוא צפה בסרט. מחר בבוקר הוא יקבל מכתב מעורך הדין של מפיקי הסרט וביום שני מ-HBO, שהם מחזיקי הזכויות בארה"ב".

חדאד הגיב באינסטגרם לאיום: "אתמול העליתי סרטון עם קטע שרץ ברשת כבר תקופה ארוכה, בו רואים בחורה פלסטינית שהבן שלה מתאשפז בבית חולים בישראל ובינתיים היא מתראיינת ומדברת על כך שהיא מאחלת לו להיות שהיד.סרטון חשוב הסברתית כדי לשקף לעולם את הביקורת שלי על החינוך של הפלסטינים לקידוש המוות. מסתבר שהקטע הזה הוא מתוך סרט תיעודי משנת 2010 בשם "חיים יקרים" בבימוי שלומי אלדר. אותו שלומי החליט לאיים עלי על הפרת זכויות יוצרים וטען שאני מוציא דברים מהקשרם, ושיש לדברים שאותה פלסטינית אמרה קונטקסט (ממש כאילו למד את התירוץ הזה מנשיאות הקמפוסים האנטישמיות בארה"ב)".
הוא גם טען: "שלומי יכול היה לפנות אלי כדי שאוסיף קרדיט והייתי עושה את זה בשמחה, אך הוא בחר במקום זה להוציא לעולם פוסט שבמקרה נתגלה לי ובמסגרתו מאיים לתבוע אותי תוך כדי הכפשות וזה חושף את המטרה האמיתית שלו. זו הרי השיטה המוכרת של האנטי ישראלים הקיצוניים. מה שבעיקר מפריע לו כנראה זה שהתוכן שלו מסייע למעשה להסברה הישראלית ועוד דרכי, אז זה ככל הנראה משהו שהוא לא מסוגל לתפוס. כמו כן, שלומי - הסרט שהסתבר שביימת אותו, מופץ בעשרות אם לא מאות אתרים באינטרנט (משם לקחתי אותו) זה שפנית באיומים ובצורה עקיפה רק אלי, מעיד על מה מפריע לך - המדינה שלנו והעובדה שכערבי אני פועל למענה. אל תדאג שלומי, הוספתי בפוסט את הקרדיט שמגיע לך על השירות שעשית להסברה הישראלית עם סרטון שמסייע למיליונים בעולם לדעת את האמת על החינוך הפלסטיני לטרור ורצח"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שלומי אלדר משניא את עצמו על העם. (ל"ת)
    רועי 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    בשביל חדאד כל דבר הוא אמצעי כדי לקבל עוד כמה לייקים? לא
    שמור על עצמך 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא הגיוני! ראיתי סרטונים שלו שבו הוא ממש מסכן את עצמו ומאפשר לבזות אותו בשביל ההסברה ואפילו חטף מכות ונפצע בפניו בעימות עם מפגינים ערבים בחו"ל. אני לא מאמינה שמישהו יעשה זאת רק בשביל כמה לייקים... הוא לא נראה לי טיפוס ילדותי שיסתכן בשביל לייקים. יש לו מטרה הרבה יותר חשובה. מעריכה את מאמציו למען ישראל.
    סגור
  • 1.
    בת זוג
    אתי גל 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיכל אהרוני, שהצדיקה את ההתנפלות על אשת רוה"מ במספרה. הזוג הנלוז תומך ביידן, מנסה לאיים על מגני ישראל.
    סגור