משפט

בהוראת בית משפט: העמותה שקידמה השכלה בחברה הערבית - תפורק

בית המשפט הורה על חיסול עמותת חיראק, המקדמת השכלה גבוהה בחברה הערבית, בשל העובדה כי לא הגישו דיווחים ומסמכים אודות פעילותה מאז הקמתה בשנת 2010, ולאור חוסר שיתוף הפעולה שלה עם הליכי פיקוח מטעם יחידת האכיפה והבקרה
מערכת ice | 
משפט (צילום freepik)
בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על חיסול עמותת חיראק – מרכז לקידום השכלה גבוהה בחברה הערבית, לאחר בקשת יחידת האכיפה והבקרה ברשות התאגידים שתחת משרד המשפטים למתן צו פירוק לעמותה. הסיבה: חשש כי מוסדות העמותה אינם מתפקידים, או לכל הפחות אינם מבצעים את תפקידם כראוי. נזכיר כי רק לאחרונה אלפי עמותות נמחקו על ידי רשות התאגידים מאחר ולא הגישו דיווח על פעילותן, או שהציגו נתוני שווא. כמו כן, בית המשפט בת"א פסק לסגור עמותה שהונתה את התורמים ב-1.5 מיליון שקל, ומסרה מידע להם מידע כוזב.
בבקשה צוין כי העמותה לא הגישה דיווחים ומסמכים ליחידת רשם העמותות מאז הקמתה בשנת 2010, ולא שיתפה פעולה עם הליכי פיקוח מטעם היחידה. הבקשה ניתנה ב-15 במאי 2023, וב-12 ביולי 2023 בית המשפט נעתר לבקשה והורה על פירוק העמותה. בשבוע שעבר (ה-29 במאי 2024) הורה על חיסולה.
הליכי האכיפה אשר מבוצעים על ידי יחידת האכיפה והבקרה ברשות התאגידים, נועדו לוודא כי עמותות וחברות אשר אמורות לפעול לתועלת הציבור אך לא משתפות פעולה עם יחידת רשם העמותות, ולא מגישות את הדיווחים השנתיים כפי שנדרש בחוק – יועברו להליכי פירוק בפיקוח בית המשפט.
עו"ד טובה פריש, מנהלת יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים: "הגשת דיווחים על ידי עמותות היא חובה מהותית וכלי לפיקוח בידי רשמת העמותות, על מנת לוודא כי העמותה מקדמת את מטרותיה ועושה שימוש בכספיה ובכספי תורמים לקידום המטרות שלשמן התקבלו, וכן על מנת לוודא שלא מתבצעת חלוקת רווחים אסורה או פעילות בניגוד למטרותיה או בניגוד להוראות החוק. אנו עומדים על כך שכל עמותה רשומה תגיש דיווחים בהתאם להוראות הדין, ותהיה נתונה לפיקוח הנדרש, וכנגד עמותות שאינן פועלות כאמור מוגשות, במקרים המתאימים, בקשות למתן צו לפירוקן ולחיסולן מן המרשם". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה