משפט

הסוף לדיונים בבתי המשפט? מהפכה בתביעות הקטנות בישראל

במסגרת התיקון המוצע, ניתנת לבית המשפט לתביעות קטנות סמכות מפורשת להכריע בהליכים המתאימים על יסוד הכתב מבלי לקיים דיון, וכן לדון בתביעה באמצעים טכנולוגיים חלף קיום דיון פרונטאלי בבית המשפט. זאת, כאשר אין בכך כדי לפגוע בעשיית צדק בעניינם של הצדדים
מערכת ice |  2
תביעה (צילום shutterstock)
בשורה לציבור: ייעול והפחתת זמן הטיפול בתביעות קטנות. סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, אישר לפרסם להערות הציבור תקנות אשר נועדו לשפר את השירות, לייעל ולהפחית את העומס בהליכים המתנהלים בבתי המשפט לתביעות קטנות.
במסגרת התיקון המוצע, ניתנת לבית המשפט לתביעות קטנות סמכות מפורשת להכריע בהליכים המתאימים על יסוד הכתב מבלי לקיים דיון, וכן לדון בתביעה באמצעים טכנולוגיים חלף קיום דיון פרונטאלי בבית המשפט. זאת, כאשר אין בכך כדי לפגוע בעשיית צדק בעניינם של הצדדים.

בנוסף, מוצע לבטל את הטפסים המופיעים בתוספת לתקנות ובמקומם לקבוע בגוף התקנות את הפרטים שעל בעל הדין לציין בכתבי הטענות, זאת על מנת לפשט את התהליך. התיקון המוצע נועד לשפר את השירות הניתן למתדיינים, להפחית את העומס המוטל על בתי המשפט, ולייעל את עבודת בתי המשפט.
התיקון גובש על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-חוקתי) במשרד המשפטים בראשותה של עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט ציבורי- חוקתי).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מפליא אותי שהפח אשפה הזה עושה גם דברים חיוביים מדי פעם (ל"ת)
    ... 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מצוין , הגיע הזמן (ל"ת)
    אחד 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור