משפט

אפי נווה שוחרר בערבות: אלו התנאים שהוטלו עליו

נווה שוחרר הבוקר בתנאים מגבילים שכללו ערבות עצמית בסך 20,000 שקלים ואיסור יצירת קשר עם מעורבים בפרשה למשך חודש. החקירה נגד השניים, בעלי מעמד וכוח רב בזירה המשפטית, מהווה תקדים מזעזע ביחס לדרג הבכיר ביותר של מערכות אכיפת החוק והמשפט בישראל
מערכת ice | 
אפי נווה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בפרשה חסרת תקדים, עו"ד אפי נוה, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, ואיתן אורנשטיין, נשיא לשעבר של בית המשפט המחוזי בתל אביב, עוכבו אתמול לחקירה בחשדות חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים. לאחר החקירה הממושכת, נווה שוחרר הבוקר בתנאים מגבילים שכללו ערבות עצמית בסך 20,000 שקלים ואיסור יצירת קשר עם מעורבים בפרשה למשך חודש. החקירה נגד השניים, בעלי מעמד וכוח רב בזירה המשפטית, מהווה תקדים מזעזע ביחס לדרג הבכיר ביותר של מערכות אכיפת החוק והמשפט בישראל.
כזכור, בצעד חריג ונדיר, השופט בדימוס איתן אורנשטיין ועורך הדין אפי נוה, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, עוכבו אתמול לחקירה בחשדות חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים. המעצר הפתיע בוצע לפני איסוף עדויות נוספות, במטרה "לסנדל" את החשודים ולמנוע תיאום גרסאות מצדם. הבוקר [רביעי] נווה שוחרר כאמור.

על רקע חשיפת הקלטות משיחותיהם שהצביעו על קשרים פסולים בנוגע למינויו של אורנשטיין, היועמ"ש גלי בהרב-מיארה אישרה את עיכובם בהליך חקירה יוצא דופן. הבוקר, לאחר החקירה, השניים שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים ערבות כספית ואיסור יצירת קשר ביניהם לחודש.
מקורות במשטרה חשפו כי החקירה החלה לפני כחודשיים בעקבות הפרסומים התקשורתיים, שכללו הקלטות שיחות מביכות ביניהם המרמזות על "יחסי תן וקח". זוהי פרשה חריגה במינה עם השלכות רבות על מערכת אכיפת החוק והמשפט בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה